کد مطلب: 

199737
مجوز افسران پلیس برای نفوذ در باندهای تبهکار با پروفایل‌های دروغین؛

ماموران پلیس پشت "نقاب دیجیتال"/ راه‌های تشخیص حساب کاربران دروغین

پلیس برای اطلاع از رویدادها در سطح جامعه و جلوگیری از وقوع جنایت دست بکار ساختن حساب کاربران دروغین زده است. همچنین قرارگاه‌های پلیس با استفاده از نرم‌افزارهای تجسسی کار نگهبانی از محله‌ها را بر اساس پست‌ در سایت‌های اجتماعی برعهده دارند.
ماموران پلیس پشت "نقاب دیجیتال"/ راه‌های تشخیص حساب کاربران دروغین

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از سایت Anonews، ماموران پلیس در پشت یک «نقاب دیجیتالی» و به عنوان «عضوی از جامعه محلی» اطلاعات شخصی از کسانی جمع‌آوری می‌کنند که به عنوان افراد پرخطر شناسایی شده‌اند و ممکن است در آینده دست به اعمال جنایی بزنند.

در دستورالعمل سایت‌های اجتماعی به افسران پلیس اجازه داده شده تا پروفایل‌های دروغین ایجاد کنند اگرچه که این کار از سوی مقامات فیسبوک غیرمجاز اعلام شده است.

همچنین قرارگاه‌های پلیس با استفاده از نرم‌افزارهای تجسسی کار نگهبانی از محله‌ها را بر اساس پست‌ در سایت‌های اجتماعی برعهده دارند.

یک افسر پلیس در پاسخ به پرسش‌های یک نظرسنجی گفت: «من مسئول کنترل یک مظنون به جرائم مواد مخدر برای یک ماه بودم. در فیسبوک با یک پروفایل دروغین از او تقاضای دوستی کردم و او پذیرفت. از آن به بعد هرکجا که می‌رفت او را به راحتی تعقیب می‌کردم».

یک پاسخ‌دهنده دیگر گفت: «سایت‌های اجتماعی ابزار خوبی برای دیدن فعالیت افراد است. افراد مورد نظر پست می‌گذارند...اطلاعات درباره سفر، کارهای جانبی، محل‌های مورد بازدید، قرارها، حلقه دوستان، اعضای خانواده، روابط و کارها و غیره».

۸۰ درصد نهادهای انتظامی و تجسسی از سایت‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و می‌گویند که آنها ابزارهای قدرتمندی برای مبارزه با جرم هستند و «درست کردن پروفایل‌های شخصی در سایت‌های اجتماعی برای فعالیت‌های انتظامی کار درستی است».

به گزارس روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، پلیس نیویورک برای جاسوسی از اعضای باندهای تبهکار از عکس دختران زیبارو در فیسبوک استفاده می‌کند. هنوز معلوم نیست که استفاده از این عکس‌ها با اجازه صاحبان آن می‌باشد.

برادلی شیر، دادستان و متخصص در سایت‌های اجتماعی کاملا مطمئن نیست که نظام قضایی چگونه با چالش‌های این روش تجسسی کنار خواهد آمد. با این همه او می‌گوید «پلیس گاهی در قالب یک روسپی یا توزیع کننده مواد مخدر تبهکاران را دستگیر می‌کند».

راه‌های تشخیص حساب کاربران دروغین در فیسبوک

۱- حساب به تازگی، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ باز شده است

۲- هیچ سابقه‌ای در حساب آنها دیده نمی‌شود، در حالیکه فیسبوک می‌گوید از سال ۲۰۰۹ عضو هستند.

۳- بیشتر حساب‌های دروغین فقط یک عکس دارند و یا در یک روز ۷ تا ۱۰ عکس پست شده است.

۴- دوستان کمی دارند.

۵- هیچ گفتگویی با دوستان در صفحه آنها دیده نمی شود.

۶- عکس پروفایل قشنگتر از آن است که حقیقی باشد. آنها پیام می‌دهند که به شما علاقه دارند.

۷- اگر شک دارید از جستجوی معکوس تصویر استفاده کنید. عکس آنها را بگیرید و ببینید آیا حقیقی هستند.

۸- اگر شک دارید نپذیرید، نپذیرید، نپذیری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-23 18:43

افزودن دیدگاه جدید