کد مطلب: 

199292

حمله هکری به پلت‌فرم همه‌پرسی "برگزیت"

یک کمیته‌ی پارلمانی بریتانیا از احتمال حمله هکری خارجی به وب‌سایت رای‌گیری همه‌پرسی سال پیش خبر می‌دهد. به گفته این کمیته این حمله تغییری در نتیجه رفراندوم ایجاد نکرده است. نتیجه، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.
حمله هکری به پلت‌فرم همه‌پرسی "برگزیت"

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا و بر اساس گزارش‌ها، وب‌سایت رای‌گیری از شهروندان بریتانیا در رفراندوم مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا احتمالا هک شده بوده است. یک کمیته متشکل از قانون‌گذاران بریتانیایی روز چهارشنبه (۱۲ آوریل/ ۲۳ فروردین) اعلام کردند احتمالا هک پلت‌فرم رفراندوم علت اصلی از دسترس خارج شدن پلت‌فرم بوده است.

در ماه ژوئن گذشته بیش از دو میلیون بریتانیایی برای رای دادن به صورت آن‌لاین ثبت‌نام کرده بودند که احتمالا می‌خواسته‌اند از آخرین فرصت‌های رای دادن استفاده کنند که پلت‌فرم مشکل پیدا می‌کند. دولت بر همین اساس زمان اخذ رای را تمدید می‌کند و در آن زمان اعلام می‌کند که دلیل پایین آمدن وب‌سایت رجوع ناگهانی و زیاد کاربران برای رای دادن است.

به گزارش رویترز، کمیته امور قانون اساسی و اداری پارلمان بریتانیا می‌گوید این احتمال وجود دارد که اختلال در کار سایت در پی حملات هکری DDoS صورت گرفته باشد. حمله "منع سرویس" (DDoS) یک حمله هکری است که تلاش می‌کند روند ارایه خدمات یک میزبان اینترنتی را به طور موقت یا دایم متوقف کند.

کمیته‌ی پیگیر در پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه "نگرانی عمیق" خود را نسبت به احتمال "دخالت خارجی" اظهار کرده است. با این‌همه این کمیته اطمینان داده است که این اختلال روی نتیجه نهایی تاثیری نداشته است.

این اظهارات در حالی منتشر می‌شوند که روسیه متهم به تلاش برای تاثیر در انتخابات سال گذشته آمریکا است. این کمیته در گزارش خود می‌نویسد که آمریکا و بریتانیا از مفهوم سایبر "عمدتا مفهومی فنی و کامپیوتری در نظر دارند" در صورتی که برای روسیه و چین استفاده از آن در حوزه "روانشناسی جمعی و چگونگی بهره‌کشی از افراد" است.

نشانه‌های این تفاوت فهم را کمیته پارلمانی بریتانیا در اهداف حملات سایبری ارزیابی می‌کند و روسیه و چین را متهم می‌کند که از طریق این حملات برای گذر از مرزهای دیجیتال و تاثیر بر نظر عمومی مردم و دخالت در انتخابات و رفراندوم‌ها هستند.

کمیته امور قانون اساسی و اداری پارلمان بریتانیا دولت را موظف می‌داند تا سلامت و امنیت دوره‌های بعدی انتخابات یا رفراندوم‌ها را در مقابل حملات سایبری تضمین کند. این کمیته همچنین از دولت محافظه‌کاران، به‌ویژه دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر سابق، که ایده رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا را مطرح کرد، انتقاد کرده‌اند.

به گفته این کمیته هیچ آمادگی و برنامه‌ریزی‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا فراهم نشده بود و "برگزیت جنجال‌های جدید به وجود آورد و اعتبار نخست‌وزیری را نابود کرد."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-13 15:58

افزودن دیدگاه جدید