کد مطلب: 

198440

روش های کاهش آسیب‌های امواج تلفن همراه

بسیاری نگران میدان‌های الکترومغناطیسی موجود هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا امواج تلفن همراه بر سلامت انسان اثرات نامطلوبی برجای می‌گذارند و آیا این اثرات زیان‌بارتر از میدان‌های الکترومغناطیسی نیست؟
روش های کاهش آسیب‌های امواج تلفن همراه

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، هنوز به طور علمی ثابت نشده است که تلفن‌های همراه خطری برای سلامت انسان هستند، اما این موضوع خود به خود ثابت نمی‌کند که تلفن‌های همراه برای بدن زیانبار نیستند.

این موضوع که آیا تلفن‌های همراه در طولانی مدت بر سلامتی انسان تاثیر می‌گذارند یا نه و به طور مثال آیا این تلفن‌ها خطری برای زنان باردار یا کودکان دارند یا نه، هنوز به طور جامع تحقیق نشده‌اند.

به همین دلیل است که باید امواج تلفن همراه را تا حد امکان در سطح پایین نگاه داشت. این موضوع بخصوص برای کودکان و جوانان مهم است، زیرا آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده‌اند و در برابر تاثیرات محیط زودتر واکنش نشان می‌دهند.

در همین راستا، تا حد ممکن از تلفن‌های همراه خود کمتر استفاده کنید. اگر امکان تصمیم‌گیری برای تلفن با تلفن‌های همراه یا تلفن‌های خانگی را دارید، از تلفن خانگی استفاده کنید. تلفن‌های همراه خود را بعضی اوقات مثلا شب‌ها کاملا خاموش کنید.

اگر قرار است از تلفن‌ همراه خود استفاده کنید این نکته را در نظر بگیرید که تنها در صورت ارتباط با کیفیت مطلوب باشد، زیرا هرچه کیفیت ارتباط تلفنی نامطلوب‌تر باشد، امواج تلفن همراه بیشتر خواهد بود. به همین دلیل از تلفن همراه خود نه در خانه و نه در خودرو، بلکه در خارج از خانه و در هوای آزاد استفاده کنید.

به یاد داشته باشید: هرچه فاصله شما از آنتن‌های تلفن‌های همراه بیشتر باشد، امواج تلفن همراه کمتر خواهد بود. به هنگام تلفن از صدای بلند تلفن استفاده کنید یا از هدست، بلندگوهای کوچک، استفاده کنید. به این ترتیب دیگر احتیاجی به چسباندن تلفن همراه به گوش‌تان ندارید. سعی کنید تا حد ممکن به جای تلفن کردن پیامی نوشتاری بفرستید.

کسی که می‌خواهد با تلفن همراهش به صورت آنلاین بازی کند، بهتر است این اقدام را به طور محدود انجام دهد و به شبکه محلی بی سیم (WLAN) متصل باشد، زیرا امواج تلفن همراه در حالت آنلاین بسیار بیشتر از شبکه محلی بی سیم است.

وقتی فرزند شما تلفن همراهی در اختیار دارد، می توانید امکانات دیگر تلفن همراه او را مسدود کنید. به این ترتیب او نمی‌تواند به صورت آنلاین فعال باشد و تنها از مزایای تلفن همراه بهره‌مند می‌شود و شما نیز امکان دسترسی به او را همواره خواهید داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-23 22:43

افزودن دیدگاه جدید