کد مطلب: 

198223
اعمال ممنوعیت در خطوط هوایی اردن و عربستان سعودی؛

منع ورود لوازم الکترونیکی بزرگتر از موبایل داخل خطوط پروازی به سمت آمریکا

مسافرانی که قصد دارند با بعضی از خطوط هواپیمایی وارد آمریکا شوند، نمی‌توانند لوازم الکترونیکی بزرگتر از موبایل را با خود به داخل هواپیما ببرند.
منع ورود لوازم الکترونیکی بزرگتر از موبایل داخل خطوط پروازی به سمت آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مقامات آمریکایی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند این ممنوعیت جدید در واکنش به تهدید‌های نامشخص تروریستی به اجرا گذاشته شده است.

این مقامات گفتند قرار است وزارت امنیت ملی آمریکا امروز (سه شنبه) این مقررات جدید را اعلام کند. آنها افزودند مقررات جدید ۸ تا ۱۰ خط هوایی را شامل خواهد شد.

یک مقام دیگر به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که این ممنوعیت در مورد ۱۰ فرودگاه در ۸ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا اعمال خواهد شد.

رویترز قبلا گزارش داده بود که این ممنوعیت قرار است در مورد خطوط هوایی اردن و عربستان سعودی اجرا شود. هنوز هیچ نامی از کشورهای دیگر به میان نیامده است.

بر اساس مقررات جدید مسافران می‌توانند لوازم الکترونیکی از قبیل تبلت‌ها، DVD دستی، لپ‌تاپ و دوربین را در چمدان‌های خود گذاشته و به بار تحویل دهند.

شبکه خبری CNN هم به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد که این مقررات جدید به خاطر تهدیدی است که از سوی القاعده پیش آمده است.

هواپیمایی سلطنتی اردن در توئیتر به مسافرانی که عازم آمریکا هستند اعلام کرد اجازه حمل بیشتر لوازم الکترونیکی به داخل هواپیما داده نمی‌شود. این هواپیمایی گفته که حمل موبایل و لوازم مجاز پزشکی شامل این مقررات نمی‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-21 12:03

افزودن دیدگاه جدید