کد مطلب: 

197561
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران به سیتنا خبر داد:

نظارت متمرکز و صرفه جویی مالی در شرکت مخابرات ایران با ادغام ها / ادغام شرکت ارتباطات سیار در مخابرات ایران تا سال 97

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: ادغام شرکت های مخابرات استانی در شرکت مخابرات ایران ضمن آنکه صرفه جویی مالی را به دنبال خواهد داشت باعث چابکتر شدن شرکت و نظارت متمرکز بر اساس استانداردهای جهانی می شود که نتایج این ادغام رفته رفته مشخص می شود.
نظارت متمرکز و صرفه جویی مالی در شرکت مخابرات ایران با ادغام ها / ادغام شرکت ارتباطات سیار در مخابرات ایران تا سال 97

دکتر داود زارعیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا در خصوص علت ادغام شرکت های مخابرات استانی در شرکت مخابرات ایران، گفت: اصولا وقتی اپراتور استانی با ساختار شرکتی اداره می شود طبیعتا هزینه های مختلفی ناشی از ماهیت ساختار شرکتی دارد. در همین حال وقتی یک مجموعه به صورت شرکتی اداره می شود نیازمند هیات مدیره، دفتر هیات مدیره و ساختار هیات مدیره است.

وی ادامه داد: از یک طرف هر شرکتی در نظام سازمان مالیاتی، پرونده مخصوص به خود دارد و باید مالیات پرداخت کند و دیگر قضایایی که در یک ساختار شرکتی برای یک شرکت مترتب است. ساده ترین صرفه جویی در ادغام از اینجا شروع می شود.

زارعیان افزود: اما در مرحله بعد وقتی وارد ساختار شبکه می شویم شرکت ها در حالت قبل به صورت غیرمتمرکز کار می کردند. به این ترتیب که ما مثلا 31 CRM  داشتیم 31 بیلینگ و 31 مرکز تماس داشتیم و در همین حال نرم افزارهای مختلف که درون شبکه مورد استفاده قرار می گرفت. با تمرکز و ادغام شرکت ها طبیعتا ساختار فنی یکپارچه هم ایجاد خواهد شد که هم در حوزه نیروی انسانی و هم در بخش خرید تجهیزات صرفه جویی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: از دیگر مباحثی که در این حوزه حائز اهمیت است بحث استانداردسازی و نظارت است. وقتی شما به صورت 31 شرکت غیرمتمرکز کار می کنید استانداردسازی زیر سوال می رود؛ چراکه یکپارچه نیست و از طرفی نظارت بر این شرکت ها نمی تواند یکپارچه باشد. به هرحال برخورد با مشتریان، برخورد با ارباب رجوع و مواجهه با شرکت ها به صورت متفاوت خواهد بود. این مورد هم می تواند با طرح ادغام صرفه جویی زیادی به همراه داشته باشد.

زارعیان در ادامه پاسخ به سیتنا اظهار داشت: اما نکته دیگری هم وجود دارد. شما مجموعه شرکت هایی دارید به عنوان مثال 30 یا 50 تا شرکت دارید. از بین این 50 شرکت، تعداد 20 شرکت زیان ده و 30 شرکت سود ده هستند. بابت آن 20 شرکت زیان ده چیزی از سازمان مالیاتی دریافت نمی کنید، اما بابت آن 30 شرکت سود ده باید مالیات پرداخت کنید، ولی وقتی شرکت ها تجمیع شوند در واقع تکلیف مشخص است یعنی یک شرکت معلوم است که چه میزان سود دارد و بر اساس همان سود، مالیات می دهد. به عنوان مثال ما در شرکت مخابرات تهران 100 میلیارد تومان سود داشتیم و باید مثلا 18 میلیارد تومان مالیات بدهیم اما در استان مازندران نه تنها سود نداشتیم بلکه زیان هم داشتیم. اینجاست که در واقع از این حیث هم شرکت ها زیان می بینند.

وی افزود: در کل فکر می کنم ضمن اینکه این یکپارچگی صرفه جویی مالی را به دنبال خواهد داشت باعث چابکتر شدن شرکت و نظارت متمرکز بر اساس استانداردهای جهانی بشود و هم اکنون هم تقریبا آثار خودش را آرام آرام نشان می دهد؛ ضمن اینکه وقتی شرکت ها را یکپارچه می کنیم می توانیم جا به جایی تجهیزات، جا به جایی و جابه جایی مدیریت داشته باشیم و بتوانیم SLA یکسانی را ارائه دهیم.

زارعیان در خصوص ادغام شرکت ارتباطات سیار در مخابرات ایران هم گفت: ما برنامه ای را تنظیم کرده ایم و فکر می کنم ادغام ها بر اساس همان برنامه انجام شود. در برنامه ره نگاشت پیش بینی شده بود که شرکت های استانی امسال و شرکت سیار هم تا سال 97 ادغام شوند که فکر می کنم بر اساس همان برنامه بتوانیم کار را پیش ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-13 11:16

افزودن دیدگاه جدید