کد مطلب: 

197150
دکتر واعظی در پیامی به مناسبت سال روز تاسیس پژوهشگاه ICT:

با حرکت در لبه فناوری، زمینه تجاری­ سازی ایده ­ها و توسعه اشتغال پایدار فراهم شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی چهل و ششمین سال روز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) را تبریک گفت و تاکید کرد: با حرکت در لبه فناوری، بسترهای لازم در زمینه ­های تجاری­ سازی ایده ­ها، زایش شرکت­ های دانش­ بنیان و توسعه اشتغال پایدار فراهم­ شود.
با حرکت در لبه فناوری، زمینه تجاری­ سازی ایده ­ها و توسعه اشتغال پایدار فراهم شود

به گزارش سیتنا، متن پیام دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:

امروزه قدرت و استقلال هر کشوری بر پایه پژوهش و تولید علم استوار است، لذا پژوهش به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای یک کشور برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه، از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. توجه خاص و ویژه به پژوهش در کشورهای پیشرو در عرصه فناوری، نشان­دهنده اهمیت ویژه آن در پیشرفت و توسعه صنعتی و اقتصادی می­ باشد. حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک صنعت مولد، محرک و توانمندسازِ سایر صنایع بوده که در آن نقش پژوهش و نوآوری، از اهمیت مضاعف برخوردار است و می‌تواند موجب توسعه و ایجاد کسب و کارهای متعدد دانشی گردد.

دهم اسفند ماه سال 1395، مصادف با چهل و ششمین سالروز تاسیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان مهم­ترین نهاد اجرایی در حوزه پژوهش و توسعه فناوری بخش ICT فرصتی مغتنم برای گرامیداشت قدیمی­ ترین نهاد پژوهشی حوزه ارتباطات در کشور می­ باشد که با شایستگی، در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته ­است. این مجموعه با سوابق درخشان، خصوصاً فعالیت­های ارزنده در دوران دفاع مقدس و سازندگی، با ورود به جدیدترین عرصه‌های علمی و پژوهشی در بخش‌های ارتباطات نسل پنجم، داده­های عظیم، اینترنت اشیاء، موتور جستجوگر بومی، رایانش­ابری، ارتباطات نوری و رادیویی، امنیت فضای مجازی و ... می­ تواند نقش راهبردی در پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا نماید.

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش­ های تمامی محققان و کارکنان پژوهشگاه و تبریک این روز میمون، از خداوند ­منان خواستار جایگاهی رفیع­ تر برای آن مجموعه در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید می­باشم و انتظار دارم ضمن اکتساب و توسعه فناوری‌های نوین بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حرکت در لبه فناوری، بسترهای لازم در زمینه­ های تجاری­ سازی ایده ­ها، زایش شرکت­ های دانش­ بنیان و حمایت و توسعه اشتغال پایدار را فراهم­ ­نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-04 13:46

افزودن دیدگاه جدید