کد مطلب: 

196548

وزیر دفاع بریتانیا نسبت به حملات سایبری "سازمان‌یافته" روسیه هشدار داد

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که روسیه با حمله‌های مداوم و سازمان‌یافته سایبری اساس دموکراسی و ساختارهای حساس غرب را مورد تهاجم قرار داده است.
وزیر دفاع بریتانیا نسبت به حملات سایبری "سازمان‌یافته" روسیه هشدار داد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، وزیر دفاع بریتانیا گفت که روسیه به منظور گسترش نفوذ خود و تضعیف دولت‌های غربی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از "اطلاعات غلط به عنوان سلاح" استفاده می‌کند.

فالون گفت که ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خود تصمیم گرفته که "رقیب استراتژیک" غرب باشد.

مایکل فالون در سخنرانی خود در دانشگاه سنت اندروز دراسکاتلند گفت که تقویت دفاع سایبری برای کشورهای هم‌پیمان ضروری است و تاکید کرد که ناتو باید اقدامات بیشتری به منظور جلوگیری از تکثیر "وقایع دروغین" از سوی دولت روسیه انجام دهد.

وزیر دفاع بریتانیا تاکید ورزید که "ناتو باید همانطور که در زمینه دفاع زمینی، هوایی و دریایی کارآمد است، دفاع خود در فضای سایبری را نیز تقویت کند."

فالون با اشاره به یک رشته حملات سایبری که با روسیه مرتبط بوده، گفت که مسکو به طور سازمان‎یافته به این "الگوی رفتاری" ادامه داده است.

او به عنوان مثال به حمله سایبری به شبکه TV۵ Monde فرانسه اشاره کرده که در آوریل ۲۰۱۵ رخ داد و برای ساعاتی پخش برنامه‌های این شبکه را قطع کرد.

همچنین در اکتبر ۲۰۱۶ یک رشته حملات سایبری، مؤسسات و ادارات دولتی حساس در بلغارستان را مورد تهاجم قرار داد. مقامات بلغارستان و کارشناسان این حملات را به روسیه نسبت داده و آن را به عنوان "سنگین‌ترین" حمله از نوع خود در جنوب شرق اروپا توصیف کردند.

فالون از دو حمله سایبری دیگر که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد نیز یاد کرد. برخی مقامات آمریکایی روسیه را عامل این حملات دانسته‌اند اما روسیه دست داشتن در این حملات را قویا انکار می‌کند.

وزیر دفاع بریتانیا در ادامه با تاکید بر آنکه هدف روسیه تضعیف پیمان ناتو و ایجاد بی‌ثباتی است گفت: "ما امروز شاهد کشوری هستیم که از اطلاعات غلط به عنوان سلاح استفاده می‌کند و به وضوح در صدد سنجش اراده و توانایی ناتو و غرب است."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-03 17:44

افزودن دیدگاه جدید