کد مطلب: 

195982

سامسونگ: نقص باتری باعث آتش گرفتن نوت ۷ می‌شود

تحقیقات سامسونگ در ارتباط با داغ کردن و در مواردی آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ به این نتیجه‌ رسیده که علت، وجود ایرادهایی در باتری‌هایشان بود.
سامسونگ: نقص باتری باعث آتش گرفتن نوت ۷ می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، اکتبر گذشته، سامسونگ پس از جمع‌آوری و پس گرفتن این گوشی از مشتریان، تولید این محصول را به کلی متوقف کرد. آن واقعه ۵.۳ میلیارد دلار به سامسونگ ضرر زد و اعتبار این شرکت را خدشه‌دار کرد.

اما دوشنبه 23 ژانویه (چهارم بهمن) سامسونگ گفت که به جز باتری، همه اجزاء نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نوت ۷ فاقد عیب و ایراد بودند.

این شرکت بزرگ کره‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تحقیقات داخلی و مستقل، به این نتیجه‌ رسیده که باتری‌ها دلیل وقوع سانحه برای گوشی‌های نوت ۷ بودند.

ایراد باتری‌ها چه بود؟

این کمپانی گفت که خطاهایی توسط دو تولیدکننده مختلف، هم در مرحله طراحی و هم در مرحله تولید، صورت گرفته که روی باتری‌ها اثر گذاشته است.

طبق یافته‌های این تحقیق، مشکل بر سر ناکافی بودن مقدار مواد عایق در داخل باتری‌ها و همچنین نوع طراحی داخلی‌شان بود که فضای کافی را برای قرارگیری امن الکترودها در کنار یکدیگر فراهم نمی‌کرد.

سامسونگ گفت: "این مسوولیت ما بود که پس از آن شکست، ایرادهایی را که از طراحی و فرایند تولید باتری‌ها ناشی می‌شود، مورد شناسایی و تایید نهایی قرار دهیم."

این تولیدکننده کره‌ای در بیانیه دوشنبه خود، نامی از تامین‌کنندگان باتری مزبور نبرد. هرچند در سال گذشته به یکی از شرکت‌های تابعه (سامسونگ اس‌دی‌آی) و شرکت چینی "اَمپِرکس تکنولوژی" اشاره کرده بود.

سامسونگ گفت که برنامه‌ای برای شکایت از این شرکت‌ها ندارد و این مسئولیت را پذیرفته که از تامین‌کنندگان قطعات بخواهد که مشخصات فنی خاص مد نظر این شرکت را فراهم کنند.

برایان ما، تحلیلگر IDC، به بی‌بی‌سی گفت: "سامسونگ همه آنچه را که در توان داشت، انجام داده‌است. اما آزمون واقعی در بستر زمان شکل می‌گیرد. اگر محصولات موفق بتوانند بدون وقفه و به وجود آمدن سوانح خاص به بازار عرضه شوند، آنگاه آن‌ها در موقعیت بهتری برای جلب دوباره اعتماد مصرف‌کنندگان قرار خواهند داشت."

 بعضی از باتری‌ها تحت تاثیر یک 'خطا در طراحی' قرار گرفتند

 

 در حالی که دسته دیگری از آنان مشکل عایق‌بندی داشتند

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-24 02:35

افزودن دیدگاه جدید