کد مطلب: 

192338
در راستای تکمیل پازل شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور؛

مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم افتتاح می‌شود

به دنبال تکمیل پازل شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور و نظر به حجم بالای تولید محتوای فرهنگی در استان قم، مرکز تبادل ترافیک این استان به عنوان پنجمین مرکز تبادل ترافیک داده‌ی کشور و پس از مراکز تهران، شیراز، مشهد و تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.
مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، در راستای تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور، مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم با حضور مهندس آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مهندس صادقی، استاندار قم و جمعی از مدیران ارشد حوزه‌ی ارتباطات کشور، چهارشنبه 12 آبان ماه 95 افتتاح خواهد شد.

در همین راستا، مهندس ترابیان، مدیرکل ارتباطات زیرساخت قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: با راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم، دسترسی به دیتاسنتر سازمان فناوری اطلاعات و مراکز داده‌ی فرهنگی در استان با سرعت بالاتر و هزینه‌ی پایین امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با اضافه شدن مرکز تبادل ترافیک استان قم به چرخه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، علاوه بر کاهش هزینه‌های کاربران نهایی مزایای از جمله کاهش هزینه‌های مراکز داده فرهنگی، افزایش امنیت سرویس‌های داخلی، رشد شاخص‌های ترافیکی ارتباطات و استقلال از پهنای باند بین الملل را به همراه خواهد داشت.

ترابیان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، امکان تبادل ترافیک در شبکه‌ی ملی اطلاعات به صورت رایگان (Peering) فراهم خواهد شد و مراکز محتوا فقط برای دسترسی به اینترنت هزینه‌ی پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با بلوغ مراکز تولید محتوا و با توجه به مرکزیت شهر قم در جهان اسلام، این مراکز می‌توانند درآمدهای ارزی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشند.

ترابیان افزود: با توجه به حجم بالای تولید محتوای فرهنگی و نیاز کشور به این محتوا، جناب مهندس جهرمی، مدیرعامل محترم شرکت ارتباطات زیرساخت دستور اکید داشتند تا هر چه سریعتر این مرکز راه‌اندازی شود که این مهم تحقق یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-01 12:11

افزودن دیدگاه جدید