کد مطلب: 

192267

FBI درباره‌ی پرونده‌ی ایمیل‌های کلینتون تحقیق می‌کند

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا تحقیقات تازه‌ای را درباره استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی‌اش در دوران وزارت خارجه آغاز خواهد کرد.
FBI درباره‌ی پرونده‌ی ایمیل‌های کلینتون تحقیق می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به چندین نفر از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا نوشته است که اف‌بی‌آی در ارتباط با یک پرونده غیرمرتبط با این موضوع، از وجود این ای‌میل‌ها مطلع شده است.

کومی گفته است که اف‌بی‌آی باید برای تحقیق درباره این ای‌میل‌ها گام‌های مناسبی بردارد تا روشن شود آیا حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده اند یا خیر و درغیر این صورت اهمیت آنها را ارزیابی کند.

رئیس پلیس فدرال آمریکا نوشته است که اف‌بی‌آی هنوز نمی‌داند محتوای ای‌میل‌های به دست آمده اهمیت دارند یا خیر و زمان مشخصی را هم برای انجام این تحقیقات در نظر نگرفته است.

این خبر کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده است. کارزار انتخاباتی خانم کلینتون هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خانم کلینتون که در ادامه کارزار انتخاباتی‌اش در نیوهمپشایر به سر می‌برد اما در واکنش به این خبر گفته است که سطح فساد هیلاری کلینتون به حدی است که هرگز پیش از این شاهدش نبوده‌ایم و نباید اجازه بدهیم که او با برنامه‌های خلاف خود به کاخ سفید راه پیدا کند.

ترامپ با استقبال از تحقیقات تازه اف‌بی‌آی گفته امیدوار است این نهاد و وزارت دادگستری آمریکا با شجاعت اشتباه‌ سهمگین قبلی‌شان را تصحیح کنند.

پل رایان سخنگوی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته است که خانم کلینتون در حفظ برخی از اسرار مهم آمریکا قابل اعتماد نیست و او را به بی‌توجهی در مدیریت و حفظ اطلاعات محرمانه کشور متهم کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-28 22:40

افزودن دیدگاه جدید