کد مطلب: 

191284

20 هزار میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های 3G و 4G هزینه کرده‌ایم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، گفت: در دولت فعلی حدود 20 هزار میلیارد تومان صرف تأمین زیرساختهای شبکه های نسل 3 و 4 شده است، از این مقدار 4 هزار میلیارد تومان توسط دولت و 16 هزار میلیارد تومان از طرف اپراتورها تأمین شده است.
20 هزار میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های 3G و 4G هزینه کرده‌ایم

به گزارش سیتنا، سومین گردهمایی جامعه فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور مهندس برات قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، مهندس صفری دبیر جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اعضای هیأت علمی دانشگاه و جمعی از کارکنان این دانشکده حضور داشتند.
 
مهندس قنبری در این گردهمایی گفت: امسال اولین سالی است که رشته کامپیوتر در بین رشته هایی مانند برق و مکانیک توانسته جزو رشته های اول انتخابی دانشجویان جدید باشد. اتفاقی که تا پیش از این رخ نداده بود.

وی به اهمیت صنعت فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: رشد فناوری اطلاعات به حدی است که اگر فارغ التحصیلان این رشته به مدت دو سال خود را بروزرسانی نکنند از دانش روز عقب می افتند در حالیکه این قضیه برای رشته های فنی دیگر میتواند تا 4 سال باشد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشت فضای مجازی است. امروزه شبکه های اجتماعی بعنوان یک واقعیت پذیرفته شده در حالیکه پیش از این از آن بعنوان یک تهدید یاد می‌شد.

وی افزود: در دولت فعلی حدود 20 هزار میلیارد تومان صرف تأمین زیرساختهای شبکه های نسل 3 و 4 شده است، از این مقدار 4 هزار میلیارد تومان توسط دولت و 16 هزار میلیارد تومان از طرف اپراتورها تأمین شده است.

نتایج این سرمایه گذاری را امروزه در قالب شبکه های نسل 3 و 4 میبینیم و از حالا به بعد باید خودمان را آماده شبکه نسل 5 بکنیم. ما از شما دانشجویان میخواهیم که زمینه سازی لازم را برای رونق و سرعت بخشیدن به این صنعت فراهم کنید.

مهندس قنبری در پایان با ابراز خرسندی از راه اندازی رشته کامپیوتر بصورت مستقل گفت: رشته کامپیوتر همیشه جزء رشته های مظلوم بوده اما خوشبختانه برای اولین بار شاهد هستیم که این رشته بعنوان یک رشته مستقل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است.


 

در ادامه مراسم دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور در جایگاه سخنرانی، ضمن خیر مقدم به حاضران و ابراز خرسندی از برگزاری گردهمایی دانش آموختگان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات گفت: جامعه فارغ التحصیلان دانشکده فناوری اطلاعات سرمایه های این کشور هستند و باید زمینه مناسبی را برای اشتغال و توسعه فعالیت های علمی آنان بخوبی فراهم کنیم.
 
همچنین دکتر مسعود صبایی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز در این مراسم گفت: تمام کسانی که در این گردهمایی شرکت کردند به منظور تجدید خاطره با دوستان قدیمی و یادآوری دوران شیرینی که در دانشگاه امیرکبیر سپری کردند به اینجا آمدند.

وی افزود: اگر امروز موفق شده ایم تا به یک جایگاه و موقعیت اجتماعی برسیم مرهون زحماتی است که اساتید و کارمندان این دانشکده کشیده اند.

رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیر کبیر خاطرنشان کرد: ما از برگزاری این گردهمایی اهداف مختلف را دنبال میکنیم که از مهمترین آنها زمینه سازی و برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگان در داخل کشور است.

وی افزود: باید زمینه های مناسبی فراهم شود تا نخبگان بجای خروج از کشور به کارآفرینی و فعالیت های گسترده در ایران مشغول شوند.

دکتر صبایی گفت: همگی باید تلاش کنیم تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سطحی که در حال حاضر دارد بالاتر برود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-28 00:57

افزودن دیدگاه جدید