کد مطلب: 

190771

ضرورت تشکیل مرکز تخصصی پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی بومی

جهانگرد در اولین همایش ملی حمایت از توسعه‌ی شبکه های اجتماعی بومی با رویکرد حفظ امنیت و حریم خصوصی بر توجه و رشد شبکه های اجتماعی بومی تاکید کرد.
ضرورت تشکیل مرکز تخصصی پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی بومی

به گزارش خبرنگار سیتنا، نصرالله جهانگرد در همایش ملی حمایت از شبکه های اجتماعی بومی گفت: جمع آوری داده و اطلاعات و تبادل آن در کشور خودمان از جمله مزایای رشد شبکه های اجتماعی داخلی خواهد بود که در صورت حمایت، می تواند شکل گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه رفتار مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی با توجه به مبادله حجم زیادی از اطلاعات می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون با توجه به استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی خارجی، این مزیت اقتصادی به توسعه دهندگان خارجی تعلق می گیرد.

جهانگرد با بیان اینکه هم اکنون مردم چندین میلیون اطلاعات را در فضایی می ریزند که برای دیگران است و ما هیچ احاطه ای به آن نداریم، اضافه کرد: علاوه بر جنبه های سیاسی و امنیتی، این موضوع از نظر اقتصادی نیز انتقال ارز از کشور را به همراه خواهد داشت و به زیان اقتصاد ملی خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در صورت حل مسئله نظام پولی بین ایران و جهان، اطلاعات مردم می تواند تبدیل به پارامترهای پولی شود و رشد اقتصادی به همراه خواهد داشت، گفت: در صورتی که شبکه های اجتماعی داخلی راه اندازی شود، این ظرفیت های خلق شده را می توان در کشور به کار گرفت.

جهانگرد گسترش فناورانه بازار کار، فرهنگ سازی، رشد زیرساخت علمی و فنی و صیانت از فرهنگ را از جمله اثرات توسعه شبکه های اجتماعی بومی عنوان کرد و گفت: در فضای سایبر هر کشور می تواند با تولید اطلاعات بومی به توسعه فرهنگ و زبان خود به عنوان یک ذخیره ملی کمک کند. بر این اساس، ما نیز در جهت توسعه منافع ملی باید نسبت به توسعه محتوای فارسی در فضای مجازی اقدام کنیم.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از شبکه های اجتماعی بومی اشاره کرد و گفت: در این راستا موتور برنامه ساز شبکه های اجتماعی داخلی ساخته شده است که این نوع تولید می تواند بستری برای سهولت در راه اندازی شبکه های اجتماعی باشد.

جهانگرد همچنین با انتقاد از اینکه در دانشگاه ها نسبت به آموزش زبان های تخصصی برنامه نویسی اقدامی صورت نگرفته است، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم تا برخی از رشته های تحصیلی دانشگاهی و آموزش های تکمیلی به این موضوع اختصاص یابد.

معاون وزیر ارتباطات تشکیل مرکز تخصصی پشتیبانی از شبکه های اجتماعی بومی با همکاری دانشگاه ها و نیز کار پژوهشی در راستای تولید شبکه اجتماعی را از جمله فعالیت های پیش رو در این عرصه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تامین پهنای باند پرسرعت با نرخ های ترجیحی برای تولیدکنندگان محتوای داخلی در نظر گرفته شده است. همچنین دیتای حجیم با قیمت ترافیک پایین در اختیار شرکت های ارائه دهنده خدمات قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-06 23:58

افزودن دیدگاه جدید