کد مطلب: 

190762
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

اداره‌ی شبکه‌های اجتماعی نیازمند مشارکت مردمی است/ شبکه‌های اجتماعی باید از حالت سرگرمی خارج شوند

فیروزآبادی در همایش حمایت از توسعه‌ی شبکه های اجتماعی بومی، گفت: شبکه های اجتماعی را باید مردمی اداره کنیم نه حاکمیتی؛ مانند امنیت در فضای مجازی که نیاز به مشارکت مردم دارد تا نظام اعتماد به وجود بیاید.
اداره‌ی شبکه‌های اجتماعی نیازمند مشارکت مردمی است/ شبکه‌های اجتماعی باید از حالت سرگرمی خارج شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش حمایت از توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی بومی، گفت: روز به روز نیاز ما به شبکه های اجتماعی بیشتر می شود. این شبکه ها کاملا تعاملی و همیشه همراه ها هستند. شبکه های اجتماعی می توانند در تصمیم گیری ما مهم باشند و البته مزایای بسیاری نیز دارند.

وی افزود: امروز استفاده ما از این شبکه های اجتماعی به سمت مسیری است که قابل بازگشت نیست. اما باید در ابعاد مختلف نگران این مسئله بود. ما نسبت به سال گذشته رشد سریعتری در استفاده از شبکه های اجتماعی داشته ایم. 100 هزار کانال تلگرامی داریم. در طول شبانه روز یک میلیون و 200 هزار مطلب در فضای تلگرام تولید می شود. به طور متوسط 400 تا 500 هزار بار این مطالب دیده می شوند. برخی از کانال های تلگرامی بیش از یک میلیون عضو دارند. برخی از صفحات اینستاگرام ببیش از 4 میلیون دنبال کننده دارند و در بعضی از صفحات تا 40 هزار کامنت دیده می شود و پست ها 100 تا 150 هزار لایک دارد.

فیروزآبادی ادامه داد: شبکه های اجتماعی به شدت متلاطم است. با فرض 40 میلیون گوشی هوشمند، نیازمند وجود شبکه های اجتماعی هستیم. اما هر پدیده ای مخصوصا پدیده هایی که مبنی بر فناوری باشد، از سمت غرب و بر اساس ذهنیت خود آنها ساخته شده است. پس ورود به کشور ما متعادل نیست. میزان استفاده از شبکه های اجتماعی ایران در زمینه سرگرمی نگران کننده است. گوشی هایی که در دست مردم هستند، 100 میلیارد دلار قیمت دارند و 100 میلیارد دلار تجهیزات داریم. این میزان سرمایه گذاری فقط برای 60 درصد از مردمانی که فقط برای سرگرمی استفاده می کنند نیست. باید از این سرمایه گذاری بهینه استفاده کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ما باید این حوزه ها را مردمی اداره کنیم نه حاکمیتی؛ مانند امنیت در فضای مجازی که نیاز به مشارکت مردم دارد تا نظام اعتماد به وجود بیاید و شبکه های اجتماعی از حوزه سرگرمی خارج شود. از سال گذشته حوزه های غیر سرگرمی بسیار افزایش یافته است. آمار نشان می دهد سال گذشته 10 درصد شبکه های اجتماعی خبری بودند ولی امسال 23 تا 25 درصد خبری هستند. اما حوزه آموزشی هنوز نقص دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-06 14:23

افزودن دیدگاه جدید