کد مطلب: 

189810

حاشیه‌های فضای مجازی در مورد خانم ورزشکاری که "کم غیرت" خوانده شد

کلمات به کار رفته در یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران درباره لیلا رجبی، بازیکن دو ملیتی تیم المپیک ایران در برزیل باعث واکنش‌های زیادی شده است.
حاشیه‌های فضای مجازی در مورد خانم ورزشکاری که "کم غیرت" خوانده شد

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، وقتی خانم رجبی نتوانست امتیاز بالایی از پرتاب وزنه در المپیک ریو به دست آورد، در یک برنامه تلویزیونی زنده میان کارشناس و مجری مکالمه‌ای صورت گرفت که در آن خانم رجبی به "خونسردی" متهم و از عبارت "کمی غیرت" استفاده شد.

بسیاری از این جمله اینطور برداشت کردند که احسان مهاجر شجاعی، قهرمان سابق دو میدانی که به عنوان کارشناس در برنامه تلویزیون حاضر بوده، خانم رجبی را به "بی غیرتی" متهم کرده است هرچند خود آقای مهاجر شجاعی در مصاحبه‌ای به فارس گفته است: "من اصلا جمله‌ای در مورد بی‌غیرتی این ورزشکار به زبان نبردم و تنها گفتم که باید با غیرت و تمرکز بیشتری در مسابقه حاضر می‌شد و این هم حرف بدی نیست. شما ببینید رکورد او ۱۸ متر و در المپیک ۱۶ متر پرتاب می‌کند و نتیجه‌اش ضعیف است و آنطور که باید تلاش نکرد."

لیلا رجبی که در بلاروس به دنیا آمده و پس از ازدواج با یک ورزشکار ایرانی تابعیت ایران را گرفته در صفحه اینستاگرام خود در واکنش نوشت: "شما می‌توانید به منم انتقاد کنید و من انتقادها را می‌پذیرم .... ولی کسی نباید جلوی ۷۰ میلیون جمعیت من را بی غیرت عنوان کند."

خانم رجبی اول از مخاطبان خود "عذرخواهی" کرده و سپس نوشته که تمام تلاش او گرفتن نتیجه بوده است: "اما متاسفانه امروز روز من نبود."

او خطاب به کسانی که او را "بی غیرت" خوانده‌اند، نوشت: "من ایرانی‌الاصل نیستم و حدود ۱۰ سال است تابعیت ایران را پذیرفتم و ایران را دوست دارم و در ایران زندگی می‌کنم و ایران را کشور خودم می‌دانم و بارها پرچم سه رنگ ایران را در میادین بین‌المللی برفراشته کرده‌ام که این افتخار بزرگی برای من بوده است."

شمار زیادی از کاربران اینستاگرام به او خسته نباشید گفته‌اند و به خاطرش آورده‌اند که به هرحال او هفت نشان آسیایی از جمله مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و یک طلا از بازی‌های آسیایی داخل سالن دارد و با اختلافی چشمگیر، عنوان بهترین ورزشکار زن تاریخ دوومیدانی ایران را به دنبال دارد.

شماری از ورزشکاران ایرانی از جمله عادل غلامی، بازیکن تیم والیبال ایران در المپیک ریو و مجریان ورزشی از جمله جواد خیابانی در شبکه‌های اجتماعی جملاتی در حمایت از او نوشته‌اند.

پیمان رجبی، همسر لیلا رجبی که مربی او هم هست، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و خطاب به مردم گفته است که مهم نیست در تلویزیون چه گفته شده است. این مهم است که "به اندازه پول پراید خرج شده، و انتظار لامبورگینی" دارند. او گفت با امکاناتی که دولت ایران در اختیار آنها گذاشته نتیجه‌ بهتری نتوانستند بگیرند.

یکی از انتقادهای خانواده رجبی این است که مربی لیلا رجبی که همسر او هم هست، با او به المپیک ریودوژانیرو برده نشده است.

در برنامه تلویزیونی که جرقه اعتراض‌ها بعد از آن زده شد، احسان مهاجر شجاعی، دونده دو میدانی، با وجود انتقاد از خانم لیلا رجبی به این موضوع اشاره می‌کند که اگر مربی او همراهش بود با توجه به شناختی که از تکنیکش دارد می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-13 18:15

افزودن دیدگاه جدید