کد مطلب: 

189542

گزارش دومین روز کارگاه آموزشی بین‌المللی "توسعه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم"

دوره‌ی آموزشی و کارگاه بین المللی "توسعه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم" که با همکاری دانشکده‌ی پست و مخابرات و اتحادیه‌ی جهانی مخابرات از 16 مردادماه به مدت چهار روز برپا شده است، دومین روز کاری اش را سپری کرد.
گزارش دومین روز کارگاه آموزشی بین‌المللی "توسعه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم"

به گزارش خبرنگار سیتنا، دوره‌ی آموزشی چهار روزه و کارگاه مشترک دانشکده‌ی پست و مخابرات و اتحادیه‌ی جهانی مخابرات تحت عنوان Wireless Broadband roadmap development، که با حضور مدرسان و متخصصان ITU برای مدیران و کارشناسان حوزه‌ی ICT کشورهای منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه در ایران از شنبه 16 مردادماه در محل هتل بزرگ تهران آغاز شده است، مباحث تخصصی دومین روز را ارائه کرد.

دکتر عظیم فرد در نشست اول با عنوان spectrum planning، تاکید کرد که تاثیر باند پهن بر روی رشد GDP حتی بیش از تلفن ثابت، موبایل و اینترنت مطرح است.

وی ادامه داد: برای طراحی باند پهن ملی با سه حوزه روبرو هستیم، باند پهن ثابت، نومادیک و باندپهن موبایل که پس از تعیین target speed باید به زیرساخت ها و نیازمندی های زیرساختی پرداخته شود. سپس نیازمندی های طیف تعیین شوند.

به گزارش سیتنا، دکتر عظیم فرد افزود: در این حوزه توجه به بودجه قابل توجه است و در حوزه موبایل سرمایه گذاری ها سریعتر بازمی‌گردد. سپس باید یک نقشه راه تهیه شود و توزیع مسئولیت ها تکمیل گردد.

او خاطرنشان کرد: در مفاهیم پایه ای طراحی طیف مواردی نظیر مدت زمان استفاده و نیز ارتباط با سرویس مطرح شده است. علاوه بر توجه به تعرفه، حوزه مشتریان بایستی مدنظر قرار گیرد و علاوه بر طیف فرکانسی، نامبرینگ و IP هم بایستی مدنظر قرار گیرد.

دکتر عظیم فرد گفت: در خصوص سرعت باند پهن، سند ITU-T T1.113 سرعت پایه (T1,E1) را حدود 1.5 تا 2 مگابیت بر ثانیه مطرح کرده است که در حال حاضر ملاک طراحی قرار نخواهد گرفت.

او گفت: پس از طراحی باند فرکانسی، نیاز به تقسیم بندی باند فرکانسی خواهد بود. این تقسیم بندی به آیتم‌هایی نظیر تعداد نقش آفرینان، حداقل میزان طیف، وابستگی فنی و مدلهای تجاری مرتبط است.

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست دوم با عنوان broadband spectrum forcasting نیز توسط دکتر عظیم فرد ارائه شد. در این نشست به ابعاد مختلف باندهای فرکانسی و روش های مطرح در ITU پرداخته شد و در نهایت نیز ابزاری در اختیار قرار گرفت تا بر اساس مدلسازی شبکه شامل ورودی های بازاریابی و تعریف کلاس سرویس SC و SE ها و با استفاده از روش هایی نظیر تئوری صف و ... باند فرکانسی مورد نیاز برآورد شود.

خبرنگار سیتنا، می‌افزاید: نشست سوم با عنوان developing e-application strategies توسط ashish Narayan ارائه شد، که در این نشست مطرح شد که بیشترین زمانی که در roadmap مطرح می شود باید مختص طیف فرکانسی باشد و اکنون علاوه بر سرویس های موجود دسته بندی سرویس ها به سمت سرویس های critical و non critical رفته است و در نهایت حوزه های مختلفی بایستی درگیر شوند، لذا مکانیزم های همکاری مختلفی از حالت رسمی نظیر سیاست گذاری یکپارچه، استانداردسازی، تفاهم نامه تا روشهای توافقی نظیر کمیته های هماهنگی، تعریف پروژه های مشترک و ... مطرح گردید.

همچنین دو نمونه پروژه های ITU در کشور های مختلف در حوزه های e-health و e-agricalture مطرح شد و از تعریف استراتژی تا تهیه نقشه راه و action plan با ذکر اطلاعات case study  های مربوطه، مطالبی ارائه شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-07 17:30

افزودن دیدگاه جدید