کد مطلب: 

188876

رپورتاژ/ انتقال و دریافت وجه با درگاه پرداخت شخصی "آیدی‌پی"

با سامانه‌ی "آیدی‌پی" همه‌ی کاربران اعم از کسب‌و‌کارها و اشخاص می‌توانند با ایجاد یک درگاه پرداخت شخصی با محتوای کاربری منحصر بفرد، امکان انجام تراکنش‌های مالی و واریزی‌های مشتریان و مخاطبانشان را فراهم کنند.
رپورتاژ/ انتقال و دریافت وجه با درگاه پرداخت شخصی "آیدی‌پی"

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، با امکانی که از طریق سامانه‌ی "آیدی‌پی" (idpay.ir) شرکت وب کاران فراهم شده است، همه‌ی کاربران اعم از کسب‌و‌کارها و اشخاص می‌توانند با ایجاد یک درگاه پرداخت شخصی با محتوای کاربری منحصر بفرد، امکان انجام تراکنش‌های مالی و واریزی‌های مشتریان و مخاطبانشان را فراهم کنند.

عضویت و خدمات "آیدی‌پی" رایگان است و بابت هر تراکنش تنها همان مبلغ مصوب تراکنش بین بانکی که در حال حاضر 500 تومان است به عنوان کارمزد از پرداخت کننده‌ی وجه، کسر می‌شود.

برای استفاده از "آیدی‌پی" مهم نیست که در چه بانکی حساب داشته باشید و فقط باید شماره‌ی شبای حساب مورد نظرتان را وارد کنید.

در حال حاضر در این سامانه کف انتقال وجه 1000 تومان و سقف آن 15 میلیون تومان است و کاربران بدون نگرانی از سقف انتقال وجه می‌توانند تا سقف 15 میلیون توان برای هر تراکنش، نسبت به انجام عملیات بانکی اقدام کنند.

قابل ذکر است؛ به عنوان مثال در صورت ایجاد نام کاربری با نام ali ، درگاه شخصی کاربر با آدرس http://idpay.ir/ali فعال خواهد شد و امکان دریافت وجه برای ali و انجام تراکنش‌های بانکی تحت این آدرس منحصربفرد برای مخاطبان کاربر ali فراهم خواهد شد.

شرکت وب کاران، طراح و مجری این سامانه به برخی سوالات مبنی بر نحوه‌ی فعالیت این سامانه به شرح ذیل پاسخ داده است.

آیدی‌پی چیست؟
​آیدی‌پی یک سیستم درگاه پرداخت شخصی است که بهترین و راحت ترین راه جهت انتقال وجه می‌باشد. شما با ایجاد یک حساب کاربری در آیدی‌پی و دسترسی به یک صفحه پرداخت شخصی با آدرس منحصر به فرد، می‌توانید امکان انجام تراکنش‌های مالی برای مخاطبانتان را به صورت الکترونیک فراهم کنید.

آیدی‌پی چگونه کار می‌کند؟
مشتری شما با رفتن به صفحه پرداخت بانک و طی کردن عمیات پرداخت (که همانند سایر خریدهای اینترنتی است) پول را به حساب شما واریز خواهد کرد.

کاربرد آیدی‌پی چیست و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد؟
همه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک، همچنین مغازه داران، فروشندگان مجاز کالا و خدمات در اینترنت و شبکه‌ی اجتماعی و کسانی که برای کالا و یا خدمات فاکتور صادر می کنند، امکان استفاده از این سامانه را خواهند داشت.

چرا باید از آیدی‌پی استفاده کنیم؟
با توجه به روند سخت و پیچیده پرداخت‌ها برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک، با ارائه‌ی سرویس آیدی‌پی سعی شده است که شما در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید هزینه ها را از مشتریان تان دریافت نمایید.

روند ثبت نام و فعال سازی حساب کاربری چگونه است؟
با مراجعه به صفحه اول سایت و کلیک بر روی لینک ثبت نام، وارد بخش ثبت نام خواهید شد (همچنین می توانید با آدرس http://idpay.ir/user/register مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید).
در صفحه ثبت نام بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، یک ایمیل حاوی یک لینک برای شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن حساب کاربری شما تایید خواهد شد. همچنین یک پیامک اطلاع رسانی مبنی بر ساخته شدن حساب کاربری، به شما ارسال خواهد شد.

بعد از پرداخت توسط مشتری، پول چه زمانی به حساب من واریز می‌شود؟
پس از پرداخت، پول تا 24 ساعت بعد به حساب شما واریز خواهد شد. با توجه به سیستم شاپرک و سازکارهای بانک مرکزی، اگر پرداخت تا قبل از ساعت 24 انجام شده باشد، پول بین ساعت 9.5 تا 10 صبح روز بعد به حساب شما واریز خواهد شد.
اگر پرداخت در روزهای قبل از تعطیلات (مثلا پنجشنبه) انجام شده باشد، پول در اولین روز کاری به حساب شما واریز خواهد شد.

چرا 24 ساعت بعد پول به حساب من واریز می شود؟
باتوجه به سیستم شاپرک که سیستم سراسری بانک مرکزی برای پرداخت های اینترنتی می باشد، واریز تراکنش های درگاه های پرداخت اینترنتی 24 بعد انجام می پذیرد و این قانون برای کلیه پذیرنده ها صادق است.

سقف و کف تراکنش در آیدی پی  چقدر است ؟
در حال حاضر کف انتقال وجه 1000 تومان و سقف آن 15میلیون تومان است.

چگونه می‌توانیم یک لینک پرداخت بسازیم؟
برای ساخت لینک پرداخت کافی است که رقم مورد نظرتان را به صورت ریال، بعد از آدرس آیدی‌پی تان قرار دهید. مثلا اگر دارای یک آیدی‌پی به آدرس idpay.ir/ali هستید، برای ساخت یک لینک 15 هزار تومانی باید این رقم را به این صورت idpay.ir/ali/150000 در انتهای آدرس قرار دهید و این لینک را برای شخص پرداخت کننده ارسال کنید. دقت نمایید که نیازی به ثبت لینک در سایت نمی باشد.

آیا پرداخت کننده نیاز به ثبت نام دارد؟
خیر، ولی در صورت داشتن حساب کاربری در آیدی‌پی تاریخچه ای از واریزی‌ها و دریافتی های خود خواهد داشت.

برای استفاده از آیدی‌پی چه مقدار هزینه باید پرداخت کنم؟
استفاده از آیدی‌پی برای کسانی که در آن حساب کاربری ایجاد می کنند رایگان است.

اگر استفاده از آیدی‌پی رایگان و بدون هزینه است  پس سود و درآمد شما از کجا حاصل می شود؟
از هر تراکنش مبلغ 5.000 ریال کارمزد دریافت می شود که بر عهده واریز کننده وجه می باشد، که معادل کارمزد پرداختی شتاب است.

برای استفاده از آیدی‌پی در چه بانک هایی باید حساب داشته باشم؟
برای اینکه از طریق آیدی‌پی فاکتور پرداخت و یا دریافت کنید فرقی نمی کند که در چه بانکی حساب داشته باشید، در هرکدام از بانک های کشور و هر نوع حسابی (جاری، پس انداز، سپرده و ...) که داشته باشید می توانید از آیدی‌پی استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-19 14:34

افزودن دیدگاه جدید