کد مطلب: 

188315

GNAF به عنوان طرح کلان اقتصاد مقاومتی معرفی می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست در کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی، تاکید کرد: با توجه به اهمیت استراتژیک طرح GNAF در رونق کسب و کار کشور در تلاشیم این مهم را به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در هیات دولت به تصویب رسانیم.
GNAF به عنوان طرح کلان اقتصاد مقاومتی معرفی می‌شود

به گزارش سیتنا، پنجمین جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی به منظور ارائه گزارش چگونگی پیشرفت کار پروژه (GNAF ) در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت پست با حضور مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، دکتر رجبی فرد، مشاور مدیرعامل و استاد دانشگاه ملبورن (به صورت ویدئو کنفرانس)، نمایندگان استانداری اصفهان، مرکز آمار ایران، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور، جغرافیایی نیروهای مسلح و فناوری اطلاعات، شهرداری تهران و مشهد و جمعی از مدیران ستادی شبکه پستی برگزار شد.

در آغاز این جلسه مهندس مهری با اشاره به این که با همکاری های صورت گرفته بین شرکت پست و شهرداری تهران اقدامات خوبی در راستای طرح انجام شده  اظهار داشت: در این ارتباط مقرر شد این طرح  بزرگ در کلان شهر تهران به عنوان پایلوت اجرایی شود تا بتوانیم با استخراج مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب و موثر، آن را  به بهترین نحو در کشور اجرا نماییم.

مدیرعامل پست با تاکید بر این که باید با بررسی های لازم و جامع در تهران کار بر پایه مناسبی طرح ریزی گردد تصریح کرد: موفقیت اجرای طرح در پایتخت بی تردید کاهش هزینه ها و پیاده سازی بهینه تر در کشور را موجب می گردد.

وی با بیان این که در حال حاضر شیوه نامه اجرایی طرح GNAF تهیه و تدوین شده است افزود: اعضای کارگروه می بایست نظرات و پیشنهادات خود را در اسرع وقت در این خصوص اعلام نموده تا شیوه نامه نهایی در کمیسیون دولت الکترونیک به تصویب برسد.

مدیرعامل پست با اشاره به فرایندهای گسترده طرح GNAF بیان داشت: تدوین نظام نامه جامع؛ ساختار نظام GNAF ؛راهکارهای فنی؛ تضمین یکپارچه سازی و پایداری سیستم؛ معماری تعامل دستگاه ها بابت نقشه های راه  گام های مهم تحقق GNAfبه شمار می رود که از طریق سه کمیته نقشه، نشانی، سرویس و کنترل کیفیت دنبال می شود.

رییس هیات مدیره پست با اشاره به این کهGNAF از نظر اقتصادی برای کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است و  سرمایه گذاری بزرگ ملی به شمار می رود عنوان کرد:باید زیرساخت ها، چهارچوب ها و روند انجام کار با تبادل نظر با کارشناسان ذی ربط تدوین گردد.

وی افزود: حضور پررنگ دستگاه های ذی نفع نظیر شهرداری ؛ سازمان های ثبت اسناد و املاک، شهرداری ها و دهیاری هاو نقشه برداری،وزارت کشور، مرکز آمار ایران و غیره در جلسات کارگروه می تواند برای تداوم انجام طرح بسیار مفید و اثربخش واقع شود.

مدیرعامل پست با بیان این که بدیهی است GNAF کار جدیدی در کشور محسوب می شود اظهار داشت: با توجه به نوین بودن طرح و ابهامات موجود در این زمینه و عدم تعریف مشترک بین سازمان ها باید تلاش کنیم با تعامل بهینه با مسئولین، ذهنیت ها را نسبت به مزایای این طرح کلان برای کشور روشن نموده تا بتوانیم این مسیر را با شتاب ،دقت و صحت بیشتر  طی نماییم.

مهندس مهری با اشاره به این که اساس طرح GNAF را داده های صحیح در بخش های مختلف کشور تشکیل می دهد تاکید کرد: اشتراک گذاشتن آمار و اطلاعات سازمان ها می تواند نقش مهمی در تسریع روند به هنگام سازی اطلاعات ایفا نماید.

وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه های مسئول بتوانند با مشارکت و هم افزایی در جهت اجرای این پروژه ملی گام های اساسی بردارند.

مدیرعامل پست با اشاره به برگزاری نشست شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر واعظی اظهار داشت: با توجه به اهمیت اقتصادی طرح های GNAf ،سیماک و کد پستی که می تواند فضای کسب و کار را رونق اساسی بخشد مقرر شد این سه پروژه به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی به تصویب هیات دولت برسد.

وی استانداردسازی نشانی را مهمترین هدف کمیته نشانی برشمرد و یادآور شد: رسیدن به نشانی های استاندارد حمایت همه جانبه سازمان های دخیل در امر آدرس گذاری به ویژه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را می طلبد.

مهندس مهری درخصوص تدوین استاندارد ملی نشانی تاکید کرد: کمیته نشانی با بررسی های فنی در این خصوص  پایه و اساس مشخصی را برای استانداردسازی نشانی ها در مناطق شهری و روستایی پیش بینی نماید تا به عنوان مبنا مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل همچنین شهرهای اصفهان و مشهد را به عنوان دو کلان شهر پایلوت طرح اعلام نمود و گفت: با توجه به ساختار متفاوت این دو کلان شهر لازم است  GNAFدر این دو نیز اجرایی گردد تا زیرساخت های لازم و مشکلات شناسایی گردد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با رهنمودهای ارزشمند دکتر رجبی فرد و بومی سازی الگوی استرالیا، روند اجرای طرح GNAF بتواند به طور صحیح با شتاب بیشتری پیش رفته و نتیجه مورد انتظار حاصل گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-25 14:52

افزودن دیدگاه جدید