کد مطلب: 

187860
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تاکید کرد:

چشم پوشی از درآمد 11 میلیارد تومانی در هر ماه به نفع کاربران اینترنتی

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه اولویت برنامه‌ها، ترویج سرویس‌های داخلی به جای خارجی است، اظهار کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات ایجاد محدودیت نیست، بلکه شکوفایی فناوری اطلاعات در داخل کشور است.
چشم پوشی از درآمد 11 میلیارد تومانی در هر ماه به نفع کاربران اینترنتی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضاء تفاهم نامه اپراتورهای اینترنتی به منظور کاهش تعرفه‌ی ترافیک داخلى برای کاربران، با اشاره به مرکز تبادل ترافیک داده که در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با هفته‌ی جهانی ارتباطات افتتاح شد، گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات این اقدام، تمایز بین شبکه‌ی ملی اطلاعات و شبکه‌ی اینترنت جهانی است که مشخص می شود.

وی همچنین با بیان اینکه پروژه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات پروژه‌ای عظیم است، خاطرنشان کرد: مرکز تبادل ترافیک داده تنها یک قسمت کوچک از شبکه‌ی ملی اطلاعات است و در فاصله‌ی کوتاهی مانده به نیمه سال قسمت های دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت زیرساخت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با اپراتورهای اینترنتی، افزود: اکنون شاهد ۵۰ درصد بهبود شاخص‌های کیفیت برای کاربران نهایی هستیم که با اجرای این طرح، معیارهای اقتصادی اصلاح و کاربران نهایی به استفاده از اطلاعات داخلی ترغیب می‌شوند.

جهرمی افزود: یکی از مهمترین برنامه ها، ترویج سرویس های داخلی به جای خارجی در ایران و ترویج سرویس های ایرانی در دنیاست.

وى همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت زیرساخت در این طرح نیز از بخشى از درآمد خود که بیش از 11 میلیارد تومان در ماه است چشم پوشی کرد تا کاربر نهایی هزینه کمترى را برای استفاده از سرویس ها پرداخت کند.

جهرمی توضیح داد: امروز به نمایندگی از همه فعالان حوزه، سه شرکت رایتل، شاتل و آسیاتک با تلوبیون و آپارت تفاهم کاهش قیمت امضا کردند و بر این اساس تعرفه‌ی تبادل ترافیک داخلی برای کاربران نهایی استفاده کننده از این سرویس ها  از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان برای هر گیگابایت دیتا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مزایای این تفاهم نامه ادامه داد: بدین ترتیب و بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ویدیویی در شبکه های اجتماعی داخلی و دیگر پیام‌رسان‌ها قرار دهد، می‌تواند از این سرویس ها با قیمت کمتری استفاده کند.

جهرمی در ادامه تأکید کرد: امیدواریم به سرعت بانک‌ها، سازمان مالیاتی و سایر خدمات سازمان ها و نهادها به شبکه ملی اطلاعات بپیوندند تا بتوانیم با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات شاهد توسعه هر چه سریع تر در داخل کشور باشیم.

معاون وزیر ارتباطات در شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان خاطرنشان کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات محدودیت نیست، شبکه ملی اطلاعات در اصل شکوفایی فناوری اطلاعات در داخل کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-08 14:02

افزودن دیدگاه جدید