کد مطلب: 

187717

اعلام محدودیت‌های جدید برای صدور کارت بازرگانی

طبق اعلام رییس سازمان توسعه تجارت، شرایط صدور کارت بازرگانی تغییر کرده و محدودیت‌هایی برای صدور و استفاده از کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است که به گفته یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، شرایط جدید برای صدور کارت بازرگانی می‌تواند تا حدودی از مشکلاتی قبلی از جمله واگذاری به غیر و بدهی‌های مالیاتی جلوگیری کند.
اعلام محدودیت‌های جدید برای صدور کارت بازرگانی

به گزارش سیتنا، براساس تصمیم گیری جدید، وقتی کارت بازرگانی صادر می شود تا زمانی که دریافت کننده کارت یا کسی که برای تجارت کارت بازرگانی دریافت کرده است، اطلاعات اهلیت آن در گمرکات و سایر دستگاه های اجرای تایید نهایی نشده باشد، تا سقف مشخصی می تواند تجارت کند.

این اهلیت قرار است از سوی یک کمیته سه جانبه متشکل از اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و گمرک تشخیص داده شود.

طبق آنچه افخمی‌راد اعلام کرده، این محدودیت گذاشته شده تا شخصی که کارت بازرگانی دریافت می‌کند برای مدت زمان مشخصی اهلیتش در زمینه رعایت قوانین و مقرارت به اثبات برسد، همچون صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی که فرد دارنده گواهینامه در تردد در مناطق مختلف، محدودیت دارد.

درباره محدودیت‌های ایجاد شده در زمینه صدور کارت بازرگانی، حمیدرضا صالحی به خبرنگار ایسنا گفت: نظرات متفاوتی در خصوص کارت بازرگانی وجود دارد و در این زمینه عده‌ای موافق و مخالف هستند. برخی معتقدند بر اساس اقتصاد آزاد و محدودیت‌هایی که در گمرک تعریف می‌شود دیگر نیازی به کارت بازرگانی نیست، مانند کشور‌هایی که از روش‌های کنترلی گمرک به جای کارت بازرگانی استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: محدودیت‌هایی که از طرف سازمان توسعه تجارت اعلام شده به این دلیل است که کنترل‌های بیشتری برای کارت بازرگانی ایجاد کند تا از مشکلات گذشته از جمله واگذاری به غیر و بدهی‌های مالیاتی تا حدودی جلوگیری شود، چرا که به هر حال مجموع شرایط کارت بازرگانی نشان دهنده وجود مشکلاتی بود که باید نسبت به آن‌ها بازنگری صورت می‌گرفت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ این ضرورت وجود دارد که در قوانین صادرات، واردات و مسائل اساسی مربوط به تجارت تجدید نظر شود. در حال حاضر این امکان وجود ندارد که یکباره کارت بازرگانی حذف شود اما با شیبی ملایم و در مراحل مختلف باید با لحاظ کردن مسئولیت‌ها و تعرفه‌ها در گمرک که در تمام دنیا هم رعایت می‌شود، به سمت حذف کارت بازرگانی حرکت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-01 14:31

افزودن دیدگاه جدید