کد مطلب: 

186658

نخستین بازی رایانه‌ای رسمی با ژانر سبک اسلامی-ایرانی تولید شد

بازی رایانه‌ای ماجراجویانۀ «سفر جنجالی»، نخستین بازی رایانه‌ای تخصّصی در حوزۀ سبک زندگی اسلامی ایرانی است که در ایران نمونۀ نزدیک ندارد.
نخستین بازی رایانه‌ای رسمی با ژانر سبک اسلامی-ایرانی تولید شد

به گزارش سیتنا، «سفر جنجالی» عنوان رسمی‌ترین بازی رایانه‌ای تولیدشده به منظور معرّفی و نهادینه‌سازی شیوه و سبک اسلامی ایرانی و فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان است که داستان آن در یک تمدّن فرضی و بسیار زیبا روی می‌دهد، تمّدنی که از روستا و شهرهایی تشکیل شده و هر یک از آن‌ها دارای اماکن متعدّدی هستند. بازی‌باز در این بازی با همکاری شخصیّت‌هایی دیگر درون بازی به مکان‌های جذّابی رفته، مجهولاتی متنوّعی را کشف کرده، جلوی یک خرابکاری نفوذی بزرگ را گرفته است.

حجّت الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بِنیسی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رسانه‌گستر بِنیسی، در توصیف این بازی، آن را بسیار جذاب دانست و گفت: این بازی دارای المان‌های فرهنگی و مذهبی فراوانی است که به صورت هنرمندانی و غیر مستقیم در درون بازی نهادینه شده‌اند. وجود دو گونه معما و جورچین بسیار جدید درون امامزاده‌ای در روستا، ماموریت یافتن چند شیء قدیمی گم‌شده در یک گرمابه بسیار زیبا و نیاز به انجام محاسبه با چرتکه، از نمونه‌های این المان‌های دوست‌داشتنی هستند.

این فعّال حوزۀ فناوری ادامه داد: این بازی قابلیت رقابت آنلاین دارد و تمام بازی‌بازهای آن می‌توانند علاوه بر آن که بازی را به صورت یک نفره در رایانۀ شخصی خود انجام دهند، با اتصال به اینترنت، در یک رقابت ملی در درون بازی حضور یابند و سعی خود را برای جلوافتادن از سایر بازی‌بازهای بازی در سراسر کشور به کار گیرند. بدیهی است در مقاطع زمانی مشخّص به بهترین بازی‌بازهای این بازی، جوایز ارزنده‌ای داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی با اشاره به اینکه که این بازی در ایران نمونۀ نزدیک ندارد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود نسخۀ رایانه‌ای این بازی به همین زودی به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران عرضه شود.

حجّت الاسلام داستانی بِنیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به ضرورت بحث تبلیغ در حوزه‌های علمیّه، تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی را یکی از مصادیق اصلی تبلیغ حوزوی برشمرد و خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند متعال و دعای خیر اساتید و دوستان، توانسته‌ایم در زمینۀ تولید بازی‌های رایانه‌ای حضوری فعّال داشته باشیم و پیش از این موفّق به تولید 2 بازی رایانه‌ای با محتوا و ارزشی با نام‌های «عملیّات انهدام 1: نبرد فاو» و «عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» شده‌ایم و جوایز و مقام‌های متعدّدی را در این رشته به دست آوریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای دارای اهمیت خاصی است و باید مسئولان به اهمیت این امر پی ببرند عنوان کرد:

فناوریهای بازیهای رایانه ایی با فرهنگ اسلامی می تواند سرآغازی برای ورود مفاهیم دینی به این عرصه مهم و راهبردی در کشور ما باشد از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند با حمایت های خود در این راه بیش از پیش در چرخه تبدیل علم به ثروت مثبت واقع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-04 00:41

افزودن دیدگاه جدید