کد مطلب: 

185784

ارائه‌ی سرویس‌های ویژه‌ی شهروندی در نقاط مختلف کشور با 193

مدیرعامل شرکت پست، گفت:‌ تلاش می کنیم 193 به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود و برای گسترش و تنوع خدمات،‌ با اصناف در حال مذاکره هستیم.
ارائه‌ی سرویس‌های ویژه‌ی شهروندی در نقاط مختلف کشور با 193

به گزارش سیتنا، مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با سایت وزارت ارتباطات، گفت:‌ با استفاده از  193، خدمات ویژه شهروندی از هر جای کشور چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه انجام می شود که از جمله آنها خدمات پستی، خدمات پیکی، تامین بلیط اتوبوس و هواپیما، تامین غذای گرم و ... انجام می شود که این خدمات به تدریج در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ابتدا این طرح در سه استان آغاز به کار کرد، افزود: به حمد ا.. این طرح در همه استان ها ارائه خدمت می کند.

 مهری ادامه داد: به منظور گسترش خدمات 193، با صنف پخش کتاب، تعمیرکارهای لوازم برقی و الکترونیکی و... در حال مذاکره هستیم و انشاء ا.. در سال 95 این خدمات افزایش می یابد.

وی اظهارکرد:‌ در سال 94 ،‌ نه سرویس توسط شرکت پست ارائه شد که از جمله آنها سرویس پست پخش، سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، سرویس خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تمبر فاخر طلاو نقره،  تجارت الکترونیک بین المللی (بدون مرز) یاتا،  پست مستقیم الکترونیکی (EDM)، پست ترکیبی، سرویس پست رسانه  و سرویس پست لجستیک  است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پست لجستیک در استان ها گفت: این سرویس نیازمند زیرساخت های بیشتر همچون  انبار، نرم افزار هوشمند، زیرساختهای حمل و نقلی،‌ بالابر و... است که به تدریج در حال فراهم کردن این امکانات در استان ها و شهرستان ها هستیم.

مهری صندوقهای هوشمند پستی را چند منظوره عنوان کرد و گفت: این صندوق ها به گونه ای طرحی شده است که در زمانی که مرسوله در داخل آن انداخته می شود و همچنین در موقع تخلیه به صورت هوشمند اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با نصب  صندوق پستی هوشمند معابر Cashless)) همه امورات مالی و بانکی بجز گرفتن پول نقد از طریق آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پست  خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمبرهای دو بعدی و الکترونیکی  را از طریق کشلس چاپ و در اختیار مشتریان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 50 صندوق هوشمند درخیابانها، نصب شده است،‌ افزود: برای توسعه این صندوقها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و برای سال آینده پیش بینی می شود این صندوق ها را توسعه دهیم.

مهری به توسعه پست مالی با پست بانک و توافق با یکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به  اجرایی شدن برجام و باز شدن سوئیفت، امیدواریم در کسب و کار و تجارت الکترونیک رونق داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی اطلاع رسانی این سرویسها به مردم گفت: نیازمند اطلاع رسانی قوی تر و تغییر شیوه های اطلاع رسانی هستیم.

مهری به موضوع امانات پستی اشاره کرد و افزود: جهت گیری های پست مالی دنیا به سمت کالا و خدمات است و پست نامه ها در حال کاهش  هستند.

مهری  با بیان اینکه اصلاح رویه ها، تقویت زیرساخت و اصلاح قیمتها در دستورکار قراردارد افزود: ماه بهمن 32 درصد رشد ترافیک امانات پستی داشته ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-27 20:45

افزودن دیدگاه جدید