کد مطلب: 

185558

تولید توییت‌های "ترامپ‌طور" با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بات توییتری ساخته‌اند که با تجزیه و تحلیل الگوی سخنان دونالد ترامپ در محافل عمومی، توییت‌هایی با همان حال و هوای عجیب و گاه زننده سخنان او تولید می‌کند.
تولید توییت‌های "ترامپ‌طور" با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، دونالد ترامپ در میان بهت و ناباوری بسیاری حالا کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان در پیش‌انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکاست؛ کاندیدایی که به بی‌پروایی و گستاخی در گفتار شناخته می‌شود و ادبیاتش گاه آن‌چنان جنجالی است که رسانه‌ها برای پوشش محتوای سخنانش سرگیجه‌های طولانی می‌گیرند.

حالا گروهی از پژوهشگران هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر در دانشگاه ام‌آی‌تی در آمریکا، الگوریتمی طراحی کرده‌اند که الگوهای گفتاری دونالد ترامپ را هوشمندانه بررسی می‌کند و با آموختن پیوسته از این الگوها، توییت‌هایی تولید می‌کند که گویی از همان ذهن و زبان جاری شده‌اند: طنزآلود، مبهوت‌کننده، گاه به غایت توهین‌آمیز و زننده و البته تامل‌برانگیز.

از لینک  https://twitter.com/DeepDrumpf می‌توانید توییت‌های این بات را که با شناسه DeepDrumpf@ منتشر می‌شوند، دنبال کنید. این بات توییتری در واقع کدی است که تلاش می‌کند کپی کمیکی از کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان ارائه کند.

بات‌های توییتری اکانت‌هایی هستند که بر اساس کدی از پیش طراحی‌شده، توییت‌ها را تولید و به صورت اتوماتیک منتشر می‌کنند. بات ترامپ، از "Deep Learning" بهره می‌گیرد؛ شاخه‌ای از هوش مصنوعی که در آن از "شبکه‌های عصبی" استفاده می‌کنند تا به کامپیوترها نحوه یافتن الگوها را بیاموزند.

ادم کانر، از پژوهشگران مرکز هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر ام‌آی‌تی می‌گوید: «این بات توییتری تا این لحظه فقط با متن چند ساعت از سخنرانی‌ها و اظهارات دونالد ترامپ در مناظره‌های انتخاباتی تغذیه می‌شود.» با گذشت زمان، بات “دیپ‌درامف“ هم هوشمندتر خواهد شد و محتوای هیجان‌انگیزتری تولید خواهد کرد. این بات حتی تلاش می‌کند با اکانت واقعی دونالد ترامپ در توییتر وارد گفت‌وگو شود.

انتخاب نام "Deep Drumpf" بعد از پخش اپیزود مرتبط با دونالد ترامپ، در شوی تلویزیونی پربیننده “جان اولیور“ در شبکه "HBO" صورت گرفت. این کمدین محبوب در آن برنامه اشاره کرده بود که ترامپ به دیگرانی که نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند ایراد می‌گیرد، در حالی که نام اصلی خودش "درامف" (Drumpf) بوده و بعدها آن را تغییر داده است.

در پی پخش این برنامه کمپین گسترده‌ای با هشتگ MakeDonaldDrumpfAgain# آغاز شد و موج عظیمی از طنز، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را هدف قرار داد. ترامپ هنوز در هیچ‌یک از حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به این تحولات واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-14 17:07

افزودن دیدگاه جدید