کد مطلب: 

185465

تشریح روند عقد قرارداد با شرکت‌ها برای توسعه جویشگر بومی

بیست و نهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با حضور رییس و اعضای این شورا دوشنبه 17 اسفند در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد.
تشریح روند عقد قرارداد با شرکت‌ها برای توسعه جویشگر بومی

به گزارش سیتنا، در این نشست دکتر علیرضا یاری، مجری طرح ابتدا گزارشی از نتیجه عقد قرارداد با شرکت‌ها با عناوین "ارائه گزارش از روند فراخوان، مشکلات طرح، جویشگر متنی، توسعه جویشگر تصویری مبتنی بر برچسب، توسعه سکوی خدمات زیرساختی موردنیاز برای خدمات مکان محور، توسعه سرویس ایمیل، ارتقای سامانه ترجمه ماشینی دو سویه فارسی انگلیسی بومی با ترکیب دو سیستم آماری و قاعده­ مند، سامانه تحلیل و جستجوی خبر، ابزارهای پردازش زبان فارسی، جویشگر توسعه گراف دانش زبان فارسی، توسعه وردنت عمومی زبان فارسی، تولید بانک درختی، تبلیغات مبتنی بر جویشگر، سرویس جستجوی مستندات علمی زبان فارسی و توسعه دانشنامه" ارائه کرد.

در ادامه،  دکتر یاری گزارشی با عنوان "بررسی مدل مشارکت پروژه‌های فراخوان و نهایی سازی مدل اجرای آنها" با سرفصل‌های "مدل مشارکت در پروژه‌ها به چه معنایی است و ساختار تیم‌های نظارت" برای اعضا شورا ارائه کرد. در انتهای این گزارش مجری طرح جویشگر بومی گزارشی از پیشرفت طرح برای اعضای شورا بیان کرد.

در طی برگزاری جلسه، اعضای حاضر در شورا ضمن تاکید بر مشخص نمودن نوع مشارکت و مبالغ مصوب برای هرکدام از پروژه‌ها به طور مستقل بر روی یکایک پروژه‌های پیشنهادی و مدل نظارت بر پروژه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سایت جویشگر بومی به آدرس www.didras.ir تمام اطلاعات مربوط به این طرح قابل دسترسی برای علاقمندان می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-08 20:08

افزودن دیدگاه جدید