کد مطلب: 

185414

حمایت دفتر حقوق بشر سازمان ملل از اپل در برابر اف‌بی‌آی

زید رعد حسین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از شرکت اپل در برابر شکایت پلیس فدرال آمریکا دفاع کرده و گفته این شرکت حق دارد قفل آیفون عاملان کشتار سن برناردینو را نشکند.
حمایت دفتر حقوق بشر سازمان ملل از اپل در برابر اف‌بی‌آی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، زید رعد حسین، روز جمعه (چهارم مارس - ۱۴ اسفند) گفت اگر اپل به درخواست پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی. تمکین کند ممکن است در "جعبه پاندورا" باز شود.

جعبه پاندورا در داستان‌های اسطوره‌ای یونان باستان به جعبه‌ای اطلاق می‌شود که در آن تمامی بلایای بشری نهفته است.

اف.بی.آی ماه گذشته از اپل خواست با طراحی برنامه‌ای به پلیس فدرال کمک کند قفل گوشی آیفون سیدفاروق، یکی از دو عامل کشتار سن برناردینو را باز کند.

آیفون، ساخت شرکت اپل، در صورتی که ۱۰ بار رمز قفل ورودی آن به اشتباه وارد شود، تمامی اطلاعات داخل حافظه خود را پاک می‌کند.

زید رعد حسین که یک شاهزاده اهل اردن است همچنین گفته ماموران قانون مستحق آنند که با آنها کمال همکاری به عمل آید اما سیستم کدگذاری اطلاعات هم برای حفظ آزادی ضروری است.

"راه‌های بسیاری برای تحقیقات درباره عاملان این کشتار وجود دارد و نباید تنها بر وادار کردن اپل برای طراحی نرم‌افزاری تاکید کرد که امنیت محصولات خود اپل را نابود کند. طراحی چنین نرم‌افزاری می‌تواند هدیه‌ای باشد برای حکومت‌های اقتدارگرا و همچنین تبهکاران و هکرها."

"سیستم کدگذاری اطلاعات و ناشناس ماندن می‌تواند آزادی بیان را تقویت کند و همچنین حافظ حریم شخصی افراد باشد. بدون این ابزار ممکن است زندگی‌های بسیاری به خطر بیفتد."

سیدرضوان فاروق و همسرش تشفین مالک دسامبر سال گذشته با حمله به یک مرکز توانبخشی ۱۴ نفر را کشتند و دهها نفر را هم زخمی کردند. این دو ساعتی بعد در درگیری با پلیس کشته شدند.

پلیس فدرال آمریکا پس از این کشتار، از اپل خواست به او کمک کند قابلیت گوشی آیفون سید فاروق را برای پاک کردن اطلاعات را از بین ببرد تا پلیس بتواند به محتویات آن برای تحقیقات خود دسترسی پیدا کند.

اما اپل می‌گوید خواسته اف.بی.آی می‌تواند پیامدهای "بسیار خطرناک" در پی داشته باشد.

همزمان جمعی از ابرشرکت‌های دنیای فناوری اطلاعات به حمایت از اپل برآمده‌اند و از اف.بی.آی انتقاد کرده‌اند.

مایکروسافت، فیسبوک، توییتر، ایربی‌اندبی، یاهو، ای‌بی، اسنپ‌چت، ردیت و لینکداین همگی اعلام کرده‌اند از تصمیم اپل حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-05 14:53

افزودن دیدگاه جدید