کد مطلب: 

185052
مشاور عالی و اجرایی موسسه رسانه‌های تصویری:

«VOD» تا ساعاتی دیگر رونمایی می‌شود؛ امکانی برای تماشای ویدئوهای درخواستی

مشاور عالی و اجرایی موسسه رسانه‌های تصویری، گفت: مخاطبان از سه شنبه می‌توانند از طریق «VOD» به محصولات سمعی و بصری مورد علاقه خود دست پیدا کنند.
«VOD» تا ساعاتی دیگر رونمایی می‌شود؛ امکانی برای تماشای ویدئوهای درخواستی

به گزارش سیتنا، «نوید آقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: آیین رونمایی از پروژه ملی ویدئو درخواستی موسوم به VOD سه شنبه - 10 اسفندماه- با حضور سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و جمعی از مقامات عالی کشور و هنرمندان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سیستم مخاطب و مشترک امکان پیدا می کند که از هزاران محتوای سمعی و بصری در هر زمان و مکانی از طریق تلویزیون، تبلت و لپ تاپ استفاده کند. پیش بینی می‌شود راه اندازی سیستم VOD تاثیر به سزایی در جلوگیری از قاچاق محصولات فرهنگی کشور بگذارد و در سطح بسیار گسترده‌ای آن را محدود کند.

قائم مقام و معاون فرهنگی ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور اظهارداشت: این پروژه از حدود 3 سال قبل از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت ابلاغ شد و پس از هماهنگی با سازمان‌های مختلف سرانجام به مرحله اجرا رسید.

آقایی افزود: این پروژه انشاالله ذیل گفتمان اقتصاد مقاومتی به نتیجه خواهد رسید؛ از یک سو فن آوری های نوین در خدمت فضای فرهنگی کشور در می آید و از سوی دیگر با دسترسی بیشتر آحاد مردم به محصولات فرهنگی کمک شایانی به اقتصاد فرهنگ و به ویژه سینما و صنعت نمایش خانگی خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در پروژه ویدئو درخواستی از ایجاد هر گونه انحصار جلوگیری شده است گفت: ارائه این سرویس، انقلابی در روش های دسترسی مخاطبان به محتوای سالم و نظارت شده ایجاد خواهد کرد و مجموعه های موفق و خصوصی کشور ضمن توسعه درون زا به ایجاد اشتغال در این حوزه خواهند پرداخت.

آقایی با رد هرگونه تداخل وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر بیان کرد: شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی به عنوان عالی ترین نهادهای سیاست گذاری در حوزه وب و فضای مجازی نظارت مستمر بر اجرای این پروژه خواهند داشت، بنابر این جز هم افزایی بین دستگاه ها و انتقال تجربیات شاهد هیچ گونه تداخل وظایف نخواهیم بود.

گفتنی است؛ در VOD (برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده) این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها، برنامه های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار بگیرد. VOD یکی از مجموعه خدماتی است که از طریق زیرساخت‌های مخابراتی و پروژه IPTV قابل دریافت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-23 01:53

افزودن دیدگاه جدید