کد مطلب: 

184982

تاکید سازمان نصر کشور بر ضد انحصار در اجرای طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه فروش‎

کنفرانس مطبوعاتی تشریح مواضع سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در خصوص اجرای طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش با اعلام آمادگی مشارکت تولیدکنندگان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عضو سازمان در این طرح و تاکید بر ضد هر نوع انحصار در اجرای آن برگزار شد.
تاکید سازمان نصر کشور بر ضد انحصار در اجرای طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه فروش‎

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این نشست که با حضور ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آزاد معروفی عضو شورای مکزی و رئیس کمیسیون ساماندهی بازار سازمان نصر کشور، باقر بحری عضو شورای مرکزی و نائب رئیس سازمان نصر تهران، حسین غروی رئیس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نصر تهران، محمد گلستانی مسئول کارگروه صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون سخت‌افزار نصر تهران، اصغر رضا نژاد دبیر سازمان نصر تهران و صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نصر کشور برگزار شد. تمام تولیدکنندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صنف فاوا برای مشارکت در طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش اعلام آمادگی کردند.

ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه اجرای این طرح ضمن تسهیل فرآیندهای مالیاتی، گام بلندی در جهت شفاف‌سازی در اقتصاد کشور است، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از اجرای طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش حمایت می کند اما اعتقاد ما بر این است که باید مطابق با قوانین موجود عمل شود. در این زمینه می توان به ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و ماده 19 قانون مالیات ارزش بر افزوده و ماده 71 قانون نظام صنفی استناد کرد.

انعقاد قراردادی که منجر به انحصار شود خلاف قانون است
او عقد هرنوع قرارداد انحصاری میان اتاق اصناف و هر مجموعه دیگری در خصوص اجرای طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوقهای مکانیزه فروش را تکذیب کرد و آن را خلاف واقع و خلاف قانون دانست و گفت: طی جلساتی که با اتاق اصناف داشتیم، آنها امضای هرنوع قراردادی که منجر به انحصار شود را تکذیب کردند. اینکه یک مجموعه مدعی شود، پیرو قراردادی با اتاق اصناف کشور انحصار تامین صندوق مکانیزه فروش برای واحدهای صنفی بر عهده دارد. به طور قطع طبق قوانین ضد انحصار خلاف قانون است. اتاق اصناف نیز در جلسه مشترکی که داشتیم، امضای چنین قراردادی را تکذیب کردند به همین جهت لازم دیدیم در جهت آگاه سازی واحدهای صنفی و همچنین شرکتهای تولیدکننده صندوق ها اطلاع رسانی کنیم.

اعلام آمادگی اعضای سازمان و تولیدکنندگان قدیمی پایانه های فروشگاهی
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به فعالان و تولیدکنندگانی که سال ها در زمینه تولید نرم افزار، سخت افزار و تجهیزات آن فعالیت می کنند، گفت: در سازمان نظام صنفی رایانه ای، کارگروهی فعالیت می کند که بیش از 30 عضو دارد و همه از شرکت های باسابقه این حوزه به شمار می روند. شرکت هایی که صندوق های مکانیزه فروشگاهی را که تاکنون در واحدهای صنفی وجود داشتند را تولید و عرضه کردند. اینها بازیگران اصلی این بخش از صنعت فاوا محسوب می شوند و ایجاد انحصار موجب نابودی این فعالان قدیمی است.

سعادت به طور رسمی اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان صندوق های مکانیزه فروش که عضو سازمان نیز هستند آمادگی اضافه کردن هرگونه به روزرسانی که از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شود، را دارند.

سعادت بر عدم انحصار در انتخاب مجریان طرح ملی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه فروش تاکید و گفت: تمام تولیدکنندگان نرم افزاری و سخت افزاری صنف فاوا که عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای هستند آماده مشارکت در این طرح ملی هستند. این شرکت ها و فعالان قدیمی در صورت لزوم امکانات لازم برای به روزرسانی محصولاتشان با استانداردهای سازمان امور مالیاتی  را دارا هستند.

پشتوانه قانونی طرح تجهیز واحدهای صنفی به صندوقهای مکانیزه فروش
سعادت با تاکید بررعایت قوانین کشور به قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه که در آخرین ماه اجرای آن قرار داریم به طور مشخص در ماده 121 آن قید شده سازمان امور مالیاتی جهت شفاف سازی گردش مالی واحدهای صنفی استانداردهایی را برای صندوق های مکانیزه فروش، تعیین کند. واحدهای صنفی نیز با اجرای این طرح به جای ارائه دفاتر مالی، گزارش های استخراج شده از این صندوق ها را ارائه میکنند و مطابق با آن گزارشها موظف به پرداخت مالیات عملکرد یا مالیات بر ارزش افزوده می شوند.
او با بیان اینکه طرح تشویقی نیز در قانون پیش بینی شده است، افزود: به منظور جبران هزینه های نصب و راه اندازی و تجهیز فروشگاه ها به صندوقهای مکانیزه، واحدهای صنفی مشمول 10 درصد طرح تشویقی تخفیف مالیاتی خواهند شد.

تصویب لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی در بهمن ماه
او در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جزئیات و روند تصویب استانداردها، گفت: به تازگی در تاریخ 4/11/94 لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی به تصویب هیات دولت رسیده است که طبق آن تمامی مشاغل موضوع قانون مالیات های مستقیم و فروشگاه های زنجیره ای مکلفند، نسبت به ثبت درخواست دریافت شناسه پایانه فروشگاهی در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ شناسه و مجوزهای لازم جهت نصب و به کارگیری آن برای هر پایانه فروشگاهی اقدام کنند. در اینجا هیچ اشاره ای به تهیه صندوق مکانیزه فروش خاصی نشده بلکه مسئله اصلی دریافت شناسه آن است.

سعادت در تعریف صندوق مکانیزه فروشگاهی گفت: صندوق فروشگاهی وسیله ای است اعم از نرم افزاری و سخت افزاری که استانداردهای مورد تایید سازمان امور مالیاتی است را رعایت کرده است.

قراداد سازمان نصر کشور با اتاق اصناف همچنان اعتبار زمانی دارد
سعادت خطاب به سوال خبرنگاری که انعقاد توافق نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اتاق اصناف در سالهای گذشته را یادآوری کرده بود، گفت: در زمان تصویب این قانون، توافق نامه ای میان سازمان نظام صنفی و اتاق اصناف امضا شد اما هر اقدامی منوط به تدوین استانداردها و تصویب هیات وزیران و اجرایی سازی آن بود که شاهد هستیم که به تازگی در چهارم بهمن ماه به تصویب رسیده است. ضمن اینکه توافقنامه امضا شده از نظر زمانی همچنان اعتبار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-21 19:10

افزودن دیدگاه جدید