کد مطلب: 

184807

توافق برخی FCPها برای توسعه شبکه پهن‌باند در استان‌ها

در نشستی با حضور معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت، ضمن بررسی عملکرد سال گذشته، الزامات برنامه‌های سال 95 به بحث و گفت و گو گذاشته شد.
توافق برخی FCPها برای توسعه شبکه پهن‌باند در استان‌ها

به گزارش سیتنا، در این نشست که از طریق سیستم ویدئو کنفرانس و با حضور تمام مدیران استانی برگزار شد، دکتر براری عمده فعالیت‌های انجام شده در طی سال 94 در چهار محور برنامه‌ای: توسعه زیر ساخت‌های بخش ICT و دسترسی به خدمات در استان‌ها، توسعه فضای کسب و کارهای بخش، توسعه خدمات و تولید محتوا با استفاده حداکثری از زیرساخت‌های ایجاد شده را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم رویه موجود شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که  ITپیشران توسعه است، خاطر نشان کرد: هر چند محور کارها توسعه زیرساخت‌ها است، اما باید خدمات همراه این توسعه، به عنوان هدف اصلی دنبال شود.

وی با اشاره به دریافت مجوز توسط هشت شرکت FCP و شش اپراتور MVNO، خواستار استفاده از ظرفیت آنها در استان‌ها در بحث توسعه زیرساخت‌ها در سطح دسترسی شد.

براری در عین حال، با ابراز خرسندی از مذاکره بعضی استان‌ها با FCPها، افزود: خوشبختانه برخی استان‌ها با مذاکره با FCPها، برای توسعه شبکه پهن‌باند در استان‌ها و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به توافق نیز دست یافتند.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت، در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه کسب و کار، گفت: ایجاد مرکز توانمندسازی در استان‌ها با هدف آموزش به فارغ التحصیلان، جهت آشنایی با کسب و کارهای کوچک کارگشا بوده و چند استان هم در این خصوص اقدام کرده‌اند.

وی همچنین خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود شد و افزود: می‌توان از ظرفیت مرکز توانمندسازی تسهیل‌گری کسب و کار سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کارهای جدید‌بهره برد.

براری در خصوص تولید محتوا نیز با اشاره به آمار امیدوار کننده شرکت‌های فعال در این حوزه گفت: با وجودی که ورود به این بحث اشتغال بالایی می‌آفریند اما در استان‌ها شاهد حضور کم رنگ این شرکت ها هستیم و امیدواریم با تلاش استان‌ها بتوانند سهم خود را از این بازار بگیرند.

وی توسعه خدمات و سرویس‌ها را گام بعدی پس از توسعه زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: مجوزهای خوبی در زمینه شرکت‌های Servco ،mvno و مراکز Call Center صادر شده که باید استان‌ها بر اساس مزیت های منطقه‌ای، زیرساختی و جمعیتی، برای حضور این شرکت‌ها در استان خود بکوشند.

براری با تاکید بر اهمیت استفاده از زیرساخت‌ها در اشتغال آفرینی، تولید ثروت و افزایش GDP افزود: سهم IT در بهره‌وری، بالای 4 درصد است که باید از آن برای افزایش بهره‌وری و رونق استان به ویژه در بحث آموزش، سلامت، کشاورزی و ... بهره ‌برد.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت، برنامه سال 1395 را فعالیت بر اساس شاخص‌های برنامه ششم توسعه بر شمرد و در ادامه اظهار امیدواری کرد: با شناساندن ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح کشور و ایجاد زمینه استفاده دیگر بخش‌ها و حوزه‌‌ها از زیرساخت‌های ایجاد شده، شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها باشیم.

دکتر براری، همچنین با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جلسات در  اطلاع رسانی  به تمام مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها ، خواستار برگزاری اینگونه نشست‌ها به صورت ماهانه شد.

شایان ذکر است؛ در این نشست که از طریق سیستم ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارش جمعی از مدیران کل استان‌ها، اقدامات، فعالیتها، مسائل و مشکلات و برنامه‌های فعالیت در سال 1395ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-17 22:10

افزودن دیدگاه جدید