کد مطلب: 

184797
دبیر شورای راهبردی طرح جویشگر بومی:

سهم جویشگرهای بومی از بازار را به 35 درصد می‌رسانیم

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های جویشگرهای بومی مسائل سخت‌افزاری است، اظهار کرد: بیشترین هزینه‌ها در سال اول صرف ایجاد مرکز داده برای جویشگرها و خرید تجهیزات شده است.
سهم جویشگرهای بومی از بازار را به 35 درصد می‌رسانیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علیرضا یاری، دبیر شورای راهبردی طرح جویشگر بومی در نخستین همایش ملی جویشگر بومی با اشاره به اهداف این همایش، گفت: محورهای این همایش مسائل اقتصادی و فنی، کسب و کار مربوط به زیرساخت‌های پردازشی با هدف معرفی ابعاد مختلف این طرح است. همچنین باید کمک کنیم مسائل اقتصادی جویشگر روشن و شفاف شود و به تولید محتوا که از مهم‌ترین مسائل طرح جویشگر است بپردازیم.

وی درباره نشست‌های برگزار شده در این همایش گفت: نشست اقتصاد و کارآفرینی، خط و زبان فارسی در جویشگرهای بومی، توسعه محتوا و خدمات بومی نشست روش‌ها، الگوریتم‌ها، مدل‌ها و ابزارها از نشست‌های امروز است. همچنین تامین زیرساخت‌ها در بعد سخت‌افزاری، پهنای باند و محتوا، توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و محتوای زبان فارسی، سکوهای خدمات پایه موتور جستجو، ارزش افزوده و رونق فضای کسب و کار از دستاوردهای این طرح است.

یاری با بیان اینکه از بزرگترین چالش‌های جویشگرهای بومی مسائل سخت‌افزاری است، اظهار کرد: بیشترین هزینه‌ها در سال اول صرف ایجاد مرکز داده برای جویشگرها و خرید تجهیزات شده است.

دبیر شورای راهبردی طرح جویشگر بومی ادامه داد: در حال حاضر ما جایگاهی در بازار جستجو نداریم، اغلب بازار دست گوگل، یاهو و بینگ است و بقیه بازار که 0.61 درصد است در اختیار سایر جویشگرهاست اما هدف ما این است که در پایان این طرح، خود را به 35 درصد سهم بازار برسانیم و برای این هدف لازم است که شرکت‌های بزرگ با اهداف اقتصادی بزرگ شکل بگیرد.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این طرح بیان کرد: دولت بودجه‌ای برای طرح‌ها به عنوان طرح بومی دارد، اما بازیگران اصلی بخش‌های خصوصی هستند که باید طرح را جلو ببرند و بازار را شکل بدهند و دولت به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم از جمله مشوق‌های مالیاتی می‌تواند به آنها کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-17 17:27

افزودن دیدگاه جدید