کد مطلب: 

184426

سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد تومانی مخابرات پس از خصوصی‌سازی

همزمان با فرارسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی، با حضور مصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات ‌مدیره شرکت مخابرات ایران، مهندس دهناد ، سرپرست و معاونان این شرکت، 444 پروژه مخابراتی از جمله پروژه NGN/IMS و پروژه ویدئو کنفرانس این شرکت با مجموع سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد تومانی مخابرات پس از خصوصی‌سازی

به گزارش سیتنا به نقل از سایت شرکت مخابرات ایران، با بهره برداری از این پروژه ها از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری (روز جهانی مخابرات ، 494 میلیارد تومان، هفته دولت 717 میلیارد تومان و طرح های توسعه ای به بهره برداری رسیده در دهه فجر بالغ بر 150 میلیارد تومان) در شرکت مخابرات ایران انجام شده است و بر اساس گزارش سرپرست این شرکت در 27 اردیبهشت سال 1395 هم 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر به بهره برداری می رسد.

افتخار شرکت مخابرات ایران به عنوان قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین اپراتور امور مخابراتی کشور  در سال های شکوهمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه خدمات مخابراتی در سراسر مهین اسلامی بوده ، به نحوی که هم اکنون در کل کشور با ارائه انواع خدمات مخابراتی بر بستر جدید ترین فناوری ها حضوری قدرتمند و تاثیرگذار دارد.

شرکت مخابرات ایران در سال‌های پس از خصوصی‌سازی، با واگذاری چهار و نیم میلیون تلفن ثابت ، چهار میلیون پورت  اینترنت پرسرعت  و 36 میلیون سیم کارت نزدیک به 100 میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.

طبق آمار، تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت بهره‌برداری شده توسط شرکت مخابرات ایران بین سال‌های 1388 تا 1393 بیش از 41 برابر شده است. در حالی‌که تا سال 1388 تنها 98 هزار پورت اینترنت پرسرعت در کشور نصب‌شده بود، در پایان سال 93 این رقم به بیش از چهار میلیون پورت رسیده است. این افزایش چهار میلیون پورتی، رشد شتابانی دارد و مقایسه دو سال 1392 و 1393 از رشدی 47 درصدی خبر می‌دهد. ضمن اینکه تا سال 1380 مردم کشور ما امکان استفاده از این خدمات مخابراتی را نداشتند.

همچنین تعداد شماره‌های تلفن ثابت از سال 1388 تا بهمن ماه سال جاری 5/4 میلیون شماره افزایش‌یافته است. به‌بیان‌دیگر، درحالی‌که در پایان سال 1388 در کل کشور 24 میلیون و 900 هزار شماره دایر بوده‌، در بهمن ماه سال جاری این عدد به 30 میلیون شماره رسیده است. تعداد کل تلفن های واگذار شده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از یک میلیون شماره بوده است .

این گزارش می افزاید مجموعه مخابرات ایران در بخش ارتباطات سیار نیز در سال‌های پس از خصوصی‌سازی عملکرد درخشان و مطلوبی داشته است. میزان سرمایه گذاری ها در بخش ارتباطات سیار در بخش تجهیزات و دارایی ها، به 7850 میلیارد تومان بالغ گردیده که جمعا 22 هزار پروژه را شامل می شود و تمام این پروژه ها، بعد از خصوصی سازی مخابرات اجرا شده است.هم اکنون این شرکت با واگذاری بیش از 64 میلیون سیم کارت رتبه اول در ایران و منطقه را دارا می باشد .

شرکت مخابرات ایران برنامه‌هایی نیز در زمینه توسعه پهنای باند داشته است که از جمله آن ها می توان به راه‌اندازی 17 هزار سایت از جمله هفت هزار سایت نسل‌های سه و چهار و 10 هزار سایت وای‌فای (Wi-Fi) آفلودینگ در سال 94 اشاره کرد.

همچنین مجموع سرمایه گذاری مخابرات در سال‌های پس از خصوصی‌سازی در بخش تلفن ثابت به بیش از 7000 میلیارد تومان و در بخش تلفن همراه به 8000 میلیارد تومان بالغ می گردد.

بر اساس این گزارش، بعد از خصوصی سازی مخابرات، چابک سازی ساختار و توجه بیشتر به اقتصاد خصوصی در عین خدمت رسانی به نقاط مختلف کشور دنبال شد و اکنون نیز مجموعه مخابرات ایران، در حال پوست اندازی دوباره ای با اجرای طرح یکپارچه سازی ساختار است که مطمئنا مخابرات را بیش از پیش به تحقق اهداف متعالی خود که با خصوصی سازی مشخص شده بود، نزدیک می کند.بعلاوه ، با توجه به آینده فناوری در جهان و نیاز کشور به توسعه، برنامه‌های مختلفی برای توسعه در نظر گرفته شده است که طی چهار سال آینده سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر 7200 میلیارد تومان را در بخش های تلفن ثابت، همراه و دیتا شامل می شود.

شرکت مخابرات ایران در حال حاضر ارتباط‌ رسانی به 53 هزار روستا را  به اتمام رسانده و بعد از خصوصی‌سازی سه درصد از درآمد تلفن همراه را برای توسعه روستاها به دولت داده است . که می تواند منجر به تحولات ارتباطی در این بخش شود.

همکدسازی یکی دیگر از خدمات مخابرات بعد از خصوصی سازی بود که باهدف خدمت‌رسانی به مردم و کاهش تعرفه‌ها، از آذرماه 1390 به‌طور آزمایشی در استان تهران اجرا شده است. این طرح در فروردین‌ماه 1391 در استان البرز آغاز و درنهایت در آذرماه 1393 به‌طور کامل در سراسر کشور به اجرا درآمد.

اجرای این طرح بالغ‌ بر 2000 میلیارد ریال برای شرکت مخابرات ایران هزینه داشت و باعث کاهش کدهای بین‌شهری از 187 کد اصلی و 10هزار کد فرعی به 31 کد بین استانی اصلی شد.

مزایای این طرح شامل حذف کدهای درون استانی، کاهش هزینه مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی، هشت‌رقمی شدن شماره‌های تلفن ثابت کل کشور و تسهیل در امر شماره‌گیری است.

جذب کارگزاران روستایی بر اساس مصوبه مجلس محترم علی رغم بار مالی زیاد آن ، اقدام دیگر شرکت مخابرات ایران طی سال های اخیر است.این شرکت در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی برجذب کارگزاران مخابرات روستایی، ضمن پرداخت همه حقوق و مزایا و حق بیمه، نسبت به جذب این گروه اقدام کرده است.

بر اساس همین گزارش، طی سال‌های 1388 تا 1394 ، شرکت مخابرات ایران بالغ‌ بر 200 هزار میلیارد ریال به دولت پرداخته است . این در حالی است که طی همین سال‌ها پرداختی شرکت مخابرات ایران به سهامداران بین 130 تا 435 ریال به ازای هر سهم بوده که تقریباً یک‌سوم پرداختی به دولت می‌باشد. مبلغ پرداختی شرکت مخابرات ایران به دولت به تنهایی بیش از بودجه وزارت ارتباطات در کل سال های بعد از انقلاب بوده و می‌توان گفت که شرکت مخابرات ایران، این بخش از دولت را از پول نفت، بی‌نیاز کرده است. و اگر خصوصی سازی حمایت شود می تواند به سایر بخش ها هم کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-08 17:32

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
سرمایه گذاری به رقم و ریالی بیان میکنند ولی محتوای سرمایه گذاری چه بوده خریدن دستگاه های خارج از رده به ده برابر قیمت و اباد کردن جیب دوستان و فامیل ها که دلیل موفقیت نیست . همین رقمی که برای حذف کد اعلام کرده اند بیانگر ولحرجی و حساب بالا اوردن است مگر چه اقدامی برای هم کد سازی شده که این همه هزینه داشته باشد قرار نیست که خرج خوشگذرانی دستان و اشنایان مدیران ارشد را هم به رخ ملت بکشند و به حساب سرمایه گذاری بگذارند
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 22 بهمن 94 - 19:03
تصویر علی
چرا نکنند 55میلیون خط موبایل وهمین مقدارم خط ثابت- هرگاه میخوان بخورند رو هرخطی ده تومن بکشند میشه ده میلیارد یکی دومیلیارد بخودشان پاداش میدن بقیشم مال سرمایه گذاری
ارسال شده توسط علی در 20 بهمن 94 - 08:10
تصویر کارمنذ شرکت مخابرات
این خبر سرمایه گذاری موجب خوشحالی است وچقدر خوب بود که مسئولان ارشد شرکت مخابرات ایران حداقل حق وحقوق کارکنان که از سال 88 پرداخت نکرده اند و با شکایت همکاران محکوم به پرداخت شده اند به قانون تمکین می کردند و از سیاست نارضایت سازی کارمندان جهت اهرم فشار به دولت برای افزایش تعرفه ها دست برمی داشتند زیرا این سیاست یک سیاست شکست خورده میباشد وچه بسا ایجاد نارضایتی در کارکنان به غیر از ضرر وزیان به شرکت و بیت المال و کاهش بهره وری در شرکت نتیجه ی دیگری نخواهد داشت ودر این میان کارمندان وخانواده هایشان هیچ گناهی نکرده اند که باید در مضیقه و فلاکت بسر برند وصاحبان باد اوره شرکت مخابرات هزاران میلیارد سرمایه گذاری کنند وبه هیچ مرجعی پاسخگو نباشند ..
ارسال شده توسط کارمنذ شرکت مخابرات در 19 بهمن 94 - 22:41

افزودن دیدگاه جدید