کد مطلب: 

184401
دکتر واعظی در آیین افتتاح پروژه فجر ارتباطات زیرساخت، خبر داد:

افزایش 800 گیگابیتی شبکه انتقال کشور/ ارتقای شبکه پهنای باند IP کشور به 4000 گیگابیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: شبکه انتقال کشور 800 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و به 3300 گیگابیت بر ثانیه رسید و شبکه پهنای باند IP کشور نیز با 1600 گیگابیت بر ثانیه افزایش به 4000 گیگابیت بر ثانیه رسید.
افزایش 800 گیگابیتی شبکه انتقال کشور/ ارتقای شبکه پهنای باند IP کشور به 4000 گیگابیت

به گزارش سیتنا، همزمان با دهه فجر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژه فجر ارتباطات زیرساخت، گفت: با این افتتاح ها گام های نخست توسعه ICT در کشور برداشته شد.

دکتر واعظی با قدردانی از تمام کسانی که در اجرای پروژه یاری رساندند، خواستار دوبرابر شدن ظرفیت های بخش زیرساخت تا سال آینده شد و گفت: کار اصلی تازه شروع شده است و منتظر انجام کارهای بزرگ بعدی هستیم.

دکتر واعظی با اشاره به استقبال در حال گسترس مردم از اینترنت و نسل سوم و چهارم،‌ خاطرنشان کرد: باید برای شرایط جدید آماده بود و به توسعه زیرساخت ها ادامه داد.

وی از تلاش دولت جهت ایجاد فضای جدید بین المللی در این عرصه برای بخش های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: شرایط جدید پس از رفع تحریم ها و علاقمندی شرکت ها و کشورها به همکاری، می طلبد به گونه ای کار کرد تا زمینه انتقال تکنولوژی و بومی شدن دانش فراهم شده و دستاوردهای دوران تحریم، لطمه نبیند.

دکتر واعظی به نیاز حوزه ICT در کشور جهت ایجاد اشتغال برای جوانان پرداخت و گفت: بین 17 تا 20 درصد فارغ التحصیلان مرتبط به حوزه ICT در کشور هستند که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درآمدزا بودن حوزه تولید محتوا ادامه داد: باید فضا را ایجاد کرد تا شرکت های جدید در این عرصه شکل گیرند.

وی در بیان مزایای پروژه افتتاحی زیرساخت، گفت: شبکه انتقال کشور 800 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و به 3300 گیگابیت بر ثانیه رسید و شبکه پهنای باند IP کشور نیز با 1600 گیگابیت بر ثانیه افزایش به 4000 گیگابیت بر ثانیه رسید.

دکتر واعظی این اتفاق را تحولی بزرگ برشمرد و افزود: یک تحول در وضعیت داخل بوجود آمد و باعث افزایش ظرفیت ترافیک و گیت وی بین الملل شد.

گفتنی است، در آیین افتتاح این پروژه که همراه با ارتباط مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس با  استانهای مازندران و همدان بود، دکتر واعظی ابراز امیدواری افتتاحات امروز در راستای توسعه کشور مثمرثمر  بوده و در آینده شاهد کارهای بیشتری در این حوزه باشیم.

وی در پایان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده جهت افزایش رضایت مردم توسط بخش های دولتی و خصوصی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-07 13:16

دیدگاه‌ها

تصویر saeed
تا کی آقای وزیر می خواهی خلاف فرامین امام خامنه ای عمل کنی؟ تا کی میخواهی خانواده ها را بوسیله ی این اینترنت کثیف از بین ببری؟ بالاخره مردم یک روز بیدار می شوندا؟ بترس از خدا بترس از قیامت بترس
ارسال شده توسط saeed در 25 بهمن 94 - 11:59

افزودن دیدگاه جدید