کد مطلب: 

184320

مهمترین نیاز مخابرات، نوسازی شبکه تلفن ثابت بود که فردا افتتاح می شود

در آستانه افتتاح رسمی شروع نوسازی شبکه مخابرات کشور، جمشید قضاتی مشاور مدیرعامل مخابرات و مدیر سابق این پروژه، گفت: مخابرات کشور چاره ای ندارد جز اینکه برای حضور در میدان رقابت و حفظ سهم بازار به نو سازی شبکه تلفن ثابت خود بپردازد.
مهمترین نیاز مخابرات، نوسازی شبکه تلفن ثابت بود که فردا افتتاح می شود

به گزارش سیتنا، جمشید قضاتی گفت:  تصمیم گیری و حرکت در این مسیر  در سال1390  با مذاکرات فنی و تجاری با دو وندور باقی مانده در بازار ایران  شروع شد و پروژه نوسازی شبکه شرکت های مخابرات استانی جهت استقرار شبکه های نسل جدید کلید خورد.   

قضاتی افزود: تامین مالی این پروژه ها و هماهنگی های لازم برای طراحی توپولوژی کار بردی   هر استان ، و مشکلات لجستیکی  برای انتقال و اموزش این تجهیزات به همراه داشت. با عنایت به جدید بودن این تکنولوژی بین از صد جلسه فنی و پروژه در دو سال اول طرح  برگزار شد .عدم اشراف و اموزش تیم های فنی استانها  و تنگ شدن حلقه تحریم ها از مشکلات جدی این پروژه  ملی در سال 92 بود به نحوی که  با خروج دو وندور باقی مانده در سال  92  عملا طرح نوسازی  در استانه توقف قرار گرفت . به حمد الله با تلاش مدیران و کارشناسان فنی  سه استان خراسان رضوی ، فارس و اذربایجان شرقی  این حرکت متوقف نشد . و عملا  تا سال 92  هفتاد درصد  نصب و راه اندازی تجهیزات توسط این عزیزان به انجام رسید.

وی گفت: متاسفانه عدم ارسال تجهیزات باقی مانده   توسط یکی از وندورها  کار را در سال 93 به توقف کامل رساند . ودر سال جاری با ارسال تجهیزات باقی مانده  توسط شرکت خارجی  عملا این سه استان وارد مرحله راندازی کامل و بکار گیری  شبکه خود  بر اساس  تجهیزات نسل جدید شدند .

به گفته قضاتی هر چند تا اینجا  توقف و کندی طرح به دلایل تحریم ها تاثییرات منفی زیادی داشت. لیکن  جنبه های مثبت و با اهمیت ان  از جمله  اولین تجربه در کشور جهت اجرای یکی کار گروهی در قالب پروژه های فنی و اموزش  و انتقال تجربه   اجرای تکنولوژی  های جدید در کشور موجب شد همکاران این سه استان درحال حاضر متخصصان خبر ه ای  در سطح کشور باشند که میتوانند تجربیات خود را به سایر استانها در جهت تسریع این نوسازی در شرایط پسا تحریم ایفا کنند.

وی در پایان اشاره کرد: خوشحال هستم  که به عنوان مدیر این پروژه از ابتدا   تا سال 93  توانستم نقشی در این حرکت مهم و تاثیر گذار داشته باشم.  امیدوارم این حرکت با دوام و قدرت بیشتر در آینده ادامه یابد و تا چند سال آینده تحول شبکه تلفن ثابت و ارائه سرویس های جدید در کل کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 5
2016-02-02 17:39

افزودن دیدگاه جدید