کد مطلب: 

184223

افتتاح مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا با حضور وزیر ارتباطات

مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی افتتاح شد.
افتتاح مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در مراسم افتتاح مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا گفت: با کمک رهبری، دولت، ملت برجام به  فرجام رسید و  انشالله نتایج برداشتن تحریم ها، فضا را برای فعالیت و رونق اقتصادی باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پس از برجام لازم است با استفاده صحیح از فرصتهایی که برای ما بوجود آمده است قدردان آن باشیم، افزود: سفر دکتر روحانی به اروپا بسیار موفق بود و خوشبختانه جایگاه نظام در منطقه و در عرصه بین الملل ارتقاء یافته است.

وی به چهار چوب مذاکره با کشورهای ایتالیایی و فرانسوی اشاره کرد و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد و سرمایه گذاری مستقیم در ایران، انتقال تکنولوژی و شراکت در بازار،  در دستور کار قرار دارد.

 وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرف مقابل آمادگی کامل برای دستیابی به بازار ایران را دارد ادامه داد: دولت یازدهم از ماهها قبل به استقبال شرایط پسا تحریم رفته بود و کمیته های مختلفی در این زمینه تشکیل شده است.

واعظی بر ضرورت خودکفایی و خودباوری و حرکت به سوی بومی کردن تحقیق، پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: این روند باید تقویت شود. و ما نیز از هر شرکت و دانشگاهی که بتواند کسب و کار فاوا را رونق دهد حمایت می کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به عنوان بخشی از دولت، وظیفه خود می دانیم که همراه این زنجیره باشیم، افزود: انحصار به هیچ وجه جز برنامه های وزارت ارتباطات نیست.

وی توجه به دانشگاهیان و نوآوران در تمام استانهای کشور را ضروری دانست و ادامه داد: لازم است این مرکز، نقش بی طرفی را بازی کند و همه علاقمندان بتوانند از فرصت بوجود آمده به نفع رونق فاوا استفاده کنند.

واعظی اظهار کرد: این مرکز به ما کمک می کند تا بیشتر در جریان بازار قرار گیریم و فعل و انفعالات زیرساختی را بر این مبنا تنظیم کنیم.

وی به شناسایی و دسته بندی ایده ها توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز می تواند نقش مشاوره را برای فعالان این عرصه بازی کند تا سرمایه گذاران بتوانند با اعتماد بیشتر در این عرصه فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اولویت جدی دولت رونق اقتصادی و کسب و کار برای ایجاد شغل است ادامه داد: دولت رونق کسب و کار را از حوزه ICT شروع کرده است.

واعظی خاطر نشان کرد: در دنیا مشاغل زیادی در زمینه فناوری وجود دارد که هنوز به آنها دست نیافته ایم و لازم است برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: نقش سازمان تنظیم مقررات نباید سختگیرانه باشد و لازم است  فضایی را بوجود آورد تا برای رونق کسب و کارهای نو، موانع کمتری وجود داشته باشد.

واعظی با بیانی که اقبال در حوزه ICT و سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد است گفت: در دو ساله و نیم گذشته بیش از ده هزار میلیارد تومان در حوزه ICT سرمایه گذاری شده که شش هزار و پانصد میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات در پایان به اولویت تولید محتوا، خدمات و اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح این مرکز در  تحقق این  هدف، موفق باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-31 18:59

افزودن دیدگاه جدید