کد مطلب: 

184209

واکنش جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی به لغو ضیافت روحانی در الیزه

عدم حضور رئیس جمهور کشورمان در ضیافت کاخ الیزه به سبب خودداری فرانسوی‌ها از ارائه غذای حلال و حذف مشروبات الکلی، گرچه برای هر فرد مسلمان یک امر طبیعی و عادی به شمار می آید؛ توجه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و سایت های خبری جهان عرب را به خود جلب کرده و واکنش های جالب آنان را در پی داشته است.
واکنش جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی به لغو ضیافت روحانی در الیزه

به گزارش سیتنا، شبکه العالم نوشت: خبر به هم خوردن ضیافت شام در کاخ الیزه به دلیل عدم توافق بر سر غذاها و نوشیدنی های این مهمانی، به سرعت در اخبار جهان عرب بازتاب یافت و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.
این خبر در برخی از سایت های جهان عرب، از جمله اخبار پربازدید و پربحث بود و نظرات زیادی درباره آن به ثبت رسید.
در یکی از سایت های خبری مشهور عربی که ده ها مورد از نظرات خوانندگان درباره این خبر را منتشر کرده، اکثر قریب به اتفاق خوانندگان، با گرایش های مختلف، این اقدام را تحسین کرده و عدم اتخاذ رویکرد مشابه از سوی حاکمان عرب را به باد انتقاد گرفته اند.
یکی از این کاربران به نام ابو انس آورده است: اگر روحانی نظر مفتیان الازهر را می پرسید؛ آنها با استفاده از اصل "هدف وسیله را توجیه می کند"، به لهجه عامیانه مصری به او می گفتند: برو حاجی، اشکالی نداره!
کاربری با نام مستعار "الشعوب الاسلامیه" نوشته است: حالا باز هم دوستداران اسرائیل، بگویند که ایرانی ها "مجوس" هستند... تقوا پیشه کنید و حرف حق بزنید..!
صالح از اردن نوشته است: ... ایران کشور اصول و ارزشهاست و متاسفانه در جهان عرب، ما قادر به فهم این موضوع نیستیم، چون حاکمان ما معنای اصول و مبادی ارزشی را نمی دانند...
احمد ابکر می نویسد: روحانی! خدا خیرت دهد... با وجود اختلافات مذهبی که با تو داریم، به این کارَت افتخار می کنیم. کاش همه حکام عرب که ادعای خدمت به دین دارند، از این کار پیروی می کردند.
کاربری به نام امیر العبیدی آورده است: عده ای از شدت کینه و لجاجت، سعی می کنند حتی این کار ایرانی ها را هم که موجب افتخار است، تحریف کنند و آن را نوعی نقص و اشکال به حساب آورند...
عبدالقادر الحبیب می نویسد: متشکریم آقای روحانی، تو احترام خودت را حفظ کردی و آنها هم مجبورند به تو احترام بگذارند و هر کس به اسلام عزت دهد، خدا هم او را عزت می دهد.
و کاربر دیگری به نام "سیف العرب" چنین نوشته است: کاش یکی از حکام خلیج (فارس) یک بار هم که شده، چنین کاری می کردند...
یک خواننده به نام عبدالله هم می نویسد: این کار نشانه مردانگی، حکمت و تعقل ایرانیان است... اما حکام و شیوخ خلیجی جز افزودن بر رقم حساب های بانکی کاری نمی کنند.. ایرانی ها با 5+1 مذاکره می کنند و موفق می شوند... مبارکشان باشد.. غبطه می خوریم، اما حسادت نمی کنیم!
شخص دیگری به نام خالد آورده است: برادر جان! وقتی حاکمان عرب به فرانسه می روند، اگر اولاند هم بخواهد مشروبات الکلی را حذف کند، حکام عرب خودشان اجازه نمی دهند!
جمال الدین از الجزایر می نویسد: ایرانی ها این کار را کردند، چون عزت اسلامی و مردانگی دارند..
سعود از عربستان هم نوشته است: اولاند در همه عکس ها اخمو بود، گویی ارث پدرش را از روحانی طلب دارد! شاید هم قیافه اش را این طور کرده که حکام خلیج (فارس) قهر نکنند!
و کاربر دیگری می نویسد: این خبر نشان می دهد که وقتی حاکمان عرب به دیدار "امام" اولاند و دیگر اربابان غربی خود می روند، چنین غذاها و نوشیدنی هایی به آنان خورانده می شود. امیدوارم تصور من اشتباه باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-31 00:33

افزودن دیدگاه جدید