کد مطلب: 

183700
دکتر واعظی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک:

حمایت بانک‌ها از بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت بانک ها از بخش خصوصی هستیم.
حمایت بانک‌ها از بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پنل تخصصی با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید، گفت: دولت در دو محور هدف های بزرگی دارد، یکی از آن ها روابط خارجی و گسترش آن است که همین موضوع مقدمه ای بر محور دوم، اقتصاد مقاومتی و تحقق آن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیز توضیح داد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان آن برای مقاوم‌سازی اقتصاد است نه اقتصاد سختگیرانه؛ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به صورت امری متوالی  بر روی سیاست‌های مربوط به آن  بحث و کار شده است.

دکتر واعظی تاکید کرد: برای تحول در اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که هدف دولت تدبیر و امید است نیاز به تحول در تمام کشور هستیم که این امر ابتدا باید در مجریان امر صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درونزا و برونگرا و دانش‌بنیان از اصل‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است و باید به آن ها توجه خاصی کرد.

دکتر واعظی همچنین افزود: باید سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که به اقتصاد و روابط آن و اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند زیرا اگر به ملزومات اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم این سیاست‌ها تنها یک انشای قشنگ است و قابل اجرا نخواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید اقتصاد کشور را مقاوم کنیم، بیان کرد: نیازمند برقراری روابط خارجی هستیم و این روابط باید به توسعه اقتصادی کمک کند و الزامات آن تنها در مذاکره ها فراهم می شود.

دکتر واعظی جذب تکنولوژی و سرمایه خارجی را از مهمترین هدف‌های روابط خارجی در رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید با روابط خارجی این فضا برای کشور ایجاد شود تا بتوانیم جایگاه خود را در صادرات محصولات داخی در بازارهای خارجی بدشت آوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است اظهار کرد: نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی بسیار با ارزش است و نظام بانکی باید در جهت فعال شدن اقتصاد قدم بردارد و بانک ها باید از بخش خصوصی حمایت کنند و این بخش اگر از سوی بانک حمایت نشود نمی‌توانیم شاهد بخش خصوصی پویا و فعال در اقتصاد کشور باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-11 17:54

دیدگاه‌ها

تصویر سعید
یکی نیست به این بنده خدا بگه ..... خودتی اقتصاد مقاومتی را چه کسی می گوید بهتره شما فعلا از فضای کاپیتولاسیونی که بر فضای مجازی حاکم کرده اید لذت ببرید و جیب خود را پر کنید و خانواده ها را از بین ببرید
ارسال شده توسط سعید در 22 دى 94 - 11:18

افزودن دیدگاه جدید