کد مطلب: 

183583

برگزیدگان مسابقه فیلم نور ابن هیثم اردیبهشت ماه سال آینده معرفی می شوند

با توجه به استقبال 10 هزار نفری دانش آموزان سراسر کشور از مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم، مهلت ثبت نام در این مسابقه تمدید شد.
برگزیدگان مسابقه فیلم نور ابن هیثم اردیبهشت ماه سال آینده معرفی می شوند

به گزارش سیتنا، به دلیل تمدید زمان ثبت نام در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم، برگزیدگان و فیلم های منتخب این رقابت دانش آموزی، سوم اردیبهشت ماه سال آینده معرفی می شوند.

همچنین آیین اختتامیه این مسابقه که از مهر ماه امسال با انتشار فراخوانی کار خود را آغاز کرد، به اردیبهشت ماه سال 95 موکول شد.

این مسابقه که میان دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود، هدف آشنایی این گروه سنی با موضوع علوم بینایی، نور و کاربردهای آن را پیگیری می کند.

نامگذاری این مسابقه نیز به نام نور ابن هیثم به بهانه نامگذاری سال 2015 میلادی به نام سال نور ابن هیثم دانشمند مسلمان ایرانی صورت گرفته است.

این مسابقه همچنین به دلیل استقبال گسترده دانش آموزان تا 22 بهمن ماه سال جاری همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از دانش آموزان علاقه مند به فیلمسازی ثبت نام و آثار آنها را دریافت می کند.

جوایز مسابقه فیلم نور ابن هیثم نیز از 100 سکه بهار آزادی به 200 سکه بهار آزادی و تعداد برگزیدگان نیز از 100 اثر به 200 اثر افزایش یافته است. 10 مدرسه و پژوهشسرای برتر نیز بر اساس آرای داوران مسابقه کمک هزینه 10 میلیون تومانی تجهیز آزمایشگاه‌های خود را دریافت می کنند. تاکنون بیش از 10000 دانش آموز در قالب گروه های دو یا سه نفره برای شرکت در این مسابقه فیلمسازی ثبت نام کرده اند.

شایان ذکر است فیلم های یک دقیقه ای دانش آموزان با موضوع علوم بینایی، نور و کاربردهای آن باید در گروه های دو یا سه نفره ساخته و به دبیرخانه مسابقه فیلم نور ابن هیثم ارسال شود. همچنین بیش از ۳۰۰ نمونه اثر در سایت http://noor.mustafaprize.org برای الگوبرداری دانش آموزان نیز قرار داده شده است و تاکنون از همه استان ها و در سطحی وسیع متقاضیانی برای شرکت در این رقابت دانش آموزی ثبت نام کرده اند.

گفتنی است در پایان برگزاری مسابقه فیلم نور ابن هیثم نیز 2015 اثر منتخب دانش آموزی در سایتی برای عموم قابل دسترس خواهد بود و به جهانیان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-09 14:25

افزودن دیدگاه جدید