کد مطلب: 

182908
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تجلیل از برترین‌های جهان اسلام در جایزه مصطفی (ص) حائز اهمیت است

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: جایزه مصطفی(ص) به دلیل انتخاب و تجلیل از برترین‌های علمی در جهان اسلام، اقدامی مهم و جایزه ای حائز اهمیت است.
تجلیل از برترین‌های جهان اسلام در جایزه مصطفی (ص) حائز اهمیت است

به گزارش سیتنا، محمدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اهمیت برگزاری جایزه مصطفی(ص) افزود: توجه به علم و دانش، مسئله مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام در تاریخ بوده است. به گونه‌ای که نگاه به سیره ائمه معصومین در طول تاریخ هم بر این تاکید صحه می گذارد. چنانچه در آیات قرآن کریم و احادیث هم بر آن تاکید شده و نمونه بارز آن آیه «اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَی اللَّحْد» است.

وی ادامه داد: توجه به این مقوله در حدود چهارده قرن پیش نشان‌دهنده اهمیت کسب علم و دانش است. جایزه مصطفی(ص) نیز از ‌جهت انتخاب و تجلیل از برترین‌های علمی در جهان اسلام حائز اهمیت است.
 
ایازی بیان کرد: جایزه مصطفی(ص) یک فرصت است که دانشمندان جهان‌اسلام را معرفی کند تا جهانیان با خدمات و دستاوردهای علمی جهان اسلام آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به نقش کمرنگ دانشمندان مسلمان در دریافت جایزه های علمی جهانی ادامه داد: شاهد هستیم که هر ساله جوایزی همچون نوبل به دانشمندان و چهره های برجسته اعطاء می‌شود اما برای جهان اسلام پیش از این، چنین جوایزی با این اهمیت در نظر گرفته نشده بود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تغییر الگوی مصرف‌کنندگی در علم به تولیدکنندگی در این بخش بیان کرد: توجه به موضوع تحقیق و پژوهش کلیدواژه اصلی رشد و توسعه علمی است. متأسفانه ما در ایران کمتر به این موضوع توجه کرده‌ایم. مسئله بعدی هم ارزش‌گذاری و ارج نهادن دانشمندان مسلمان در حوزه‌های مختلف و معرفی آن ها به آحاد جامعه است چراکه به نظر می رسد به تقدیر از چهره ها در سایر حوزه ها معمولا توجه می شود. اما در حوزه علمی باید این اتفاق با کیفیت بهتری رخ دهد.

دکتر ایازی همچنین توضیح داد: جایزه مصطفی (ص) زمینه را برای معرفی و تجلیل از دانشمندان جهان اسلام فراهم می‌کند. به نظرم عدم دغدغه معیشتی و مالی دانشمندان علم و فناوری مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. به نظر من این راهکارها موجب می‎شود ما ‌تنها مصرف‌کننده علم نباشیم بلکه در این حوزه تولیدکننده باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-20 17:05

افزودن دیدگاه جدید