کد مطلب: 

182569

کمیته وام وزارت ارتباطات، اعتبار اختصاص یافته به هر کدام از شرکت‌ها را اعلام کند

نظر به برخی ابهامات مطروحه پیرامون وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات، بهتر آن است که کمیته وام که به دنبال شفاف سازی اسامی شرکت های تحت حمایت را اعلام کرده است، به تفکیک میزان وام تعلق گرفته به هر کدام از شرکت ها و اینکه تا کنون چه میزانی از آن وام نیز به هر کدام از آنها اختصاص یافته است را نیز اعلام کند.
کمیته وام وزارت ارتباطات، اعتبار اختصاص یافته به هر کدام از شرکت‌ها را اعلام کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، در سال گذشته مبلغ 90 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های ICT بخش خصوصی به کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافت که هیچ بخشی از این اعتبار به واجدین شرایط تخصیص نیافت.

در همین حال، دکتر مهدی فقیهی، رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس می گوید: سال گذشته برای توسعه و پویایی بخش خصوصی ICT کشور فرصت سوزی شد و مبالغی که می‌توانست در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد بدون‌مصرف ماند.

قابل ذکر است که سقف وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات نسبت به سال گذشته با 33 درصد رشد از 90 به 120 میلیارد تومان جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان رسید.

در این خصوص، مهدی فقیهی می گوید: امسال مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار برای کمیته وام وجود اداره شده تخصیص یافته که تاکنون از طرف بخش خصوصی برای حدود یک چهارم این مبلغ طرح ارسال شده و از بین طرح‌های ارسال شده نیز حدود یک سوم طرح‌ها تصویب و در حال طی مراحل تخصیص اعتبار است.

سیتنا اضافه می کند: در اوایل سال جاری و پس از تغییر معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات که برخی فرصت سوزی وزارت ارتباطات در تخصیص اعتبار 90 میلیارد تومانی را حاکی از بی تدبیری وی می دانند، نهایتا کمیته وام وجوه اداره شده فعال شد و با تعیین کمیته های مربوطه تعدادی از شرکت ها را تحت حمایت قرار داد و در راستای شفاف سازی، لیست شرکت های مربوطه را نیز اعلام کرد.

اگر چه این نوع شفاف سازی قابل تقدیر است، ولی بهتر آن است که کمیته وام وجوه، میزان اعتبار تعلق گرفته به هر کدام از شرکت ها و اینکه تا کنون چه میزانی از آن وام نیز به هر کدام از شرکت ها اختصاص یافته است را نیز اعلام کند تا ابهامات مربوط به این تخصیص اعتبار به حداقل برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-06 22:44

افزودن دیدگاه جدید