کد مطلب: 

182546

نهایی شدن پروژه‌های لیست کوتاه و مشارکت‌کنندگان جویشگر بومی

نشست بیست و دوم شورای راهبردی جویشگر بومی با حضور رییس و اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.
نهایی شدن پروژه‌های لیست کوتاه و مشارکت‌کنندگان جویشگر بومی

به گزارش سیتنا، این نشست با دستور جلسه "گزارش مختصری از فراخوان طرح جویشگر بومی، ارائه نمونه‌ای در خصوص همکاری با سایر جویشگرهای بومی، بررسی موضوع اطلاع‌رسانی طرح از طریق رسانه‌های عمومی، بررسی اصلاحات و نهایی سازی سیاست‌های طرح جویشگر بومی" آغاز شد.

دکتر علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی گزارش مختصری از فراخوان برای حاضران ارائه و نوزده پروژه شامل خدمات نقشه و جستجوی نقشه، توسعه ترجمه ماشینی انگلیسی/فارسی، رایانامه، پردازش متن فارسی، گراف دانش، سامانه تحلیل و جستجوی خبر، بانک درختی، فارس­نت،  پروژه­‌ی توسعه­‌ی جویشگر متنی، خدمات جستجوی کتاب و مستندات علمی، پروژه‌ی توسعه‌ی جویشگر تصویری، مرورگر، پروژه­‌ی توسعه­‌ی جویشگر ویدئویی، توسعه دادگان و پیکره‌­های انگلیسی-فارسی، تبیین الزامات طرح جویشگر در راستای تحقق توسعه پایدار (اقتصاد، اجتماع، سیاست و زیست محیط)، موتور جستجوی فرصت­های شغلی (آگهی کسب‌وکار)، پروژه تحلیل کاربران جویشگر بومی  و شبکه‌های اجتماعی، طراحی و پیاده‌سازی نمونه ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری در راستای تجاری‌سازی محصولات و خدمات فاوا در طرح جویشگر و طرح راه‌اندازی مرکز نوآوری و تجاری‌سازی خدمات و محصولات طرح جویشگر در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا و کوچک و متوسط‍‍ را برای اعضای شورا معرفی کرد.

وی اعلام کرد که تا روز شنبه 14 آذرماه 94 جلسات با مشارکت‌کنندگان خاتمه یافته و ارزیابی فنی تکمیل می­‌شود، که گزارش ارزیابی نهایی پیشنهاد‌ها در جلسه آتی ارائه خواهد شد.

در ادامه دبیر شورای راهبری، جویشگر بومی موفق را برای حاضران معرفی و نقاط قوت، خدمات و نوع همکاری‌های بین‌المللی شکل‌گرفته توسط آن‌ها را بیان کرد.

بخش پایانی جلسه ارائه گزارش سیاست‌های طرح جویشگر بومی توسط تیم راهبردی طرح صورت گرفت که اصلاح‌شده از جلسه قبل شورا  بود.

گفتنی است؛ در وب‌گاه جویشگر بومی به نشانی www.didras.ir  تمام اطلاعات مربوط به این طرح قابل‌دسترسی برای علاقمندان می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-06 02:45

افزودن دیدگاه جدید