کد مطلب: 

182500
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای تخلف است و با خاطیان برخورد می‌شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه های ماهواره ای خارجی را یکی از ابزار های رخنه فرهنگی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هرگونه همکاری با این شبکه ها تخلف محسوب و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای تخلف است و با خاطیان برخورد می‌شود

به گزارش سیتنا، حسین نوش آبادی با اشاره به قوانین اجرایی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با شبکه های ماهواره ای خارج از کشور گفت: براساس این قوانین، هرگونه همکاری یا مشارکت در تولید برنامه تخلف محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: قوانین، طبق ماده ١٠ ممنوعیت تجهیزات ماهواره ای به صراحت دستگاه ها را مکلف کرده تا با افرادی که با شبکه های ماهواره ای همکاری دارند، برخورد شود و در ماده ١٣ قوانین اجرایی ممنوعیت ماهواره نیز هر گونه ارسال آگهی ممنوع و بر اساس دستور العمل دولت و مصوبه شورای عالی قوانین برای هر یک، مجازات هایی منظور شده است.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ارتباطات و نیز صدا وسیما موظف است آیین نامه ممنوعیت هر گونه همکاری در این زمینه را تدوین، تنظیم و ابلاغ کنند.

نوش آبای افزود: از دیگر تخلفات، ارسال آگهی به شبکه های ماهواره ای از جمله کالاهای مصرفی، بهداشتی یا آگهی برای نمایش فیلم است که در صورت شناسایی این اقدام، عواملی که مبادرت به ارسال آگهی می کنند، پیگیری می شوند.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه و مخابرات، تمام آگهی ها، اخبار و گزارش ها را رصد کرده تا چنانچه تخلفی صورت گرفته و محرز شود، تا مرحله لغو پروانه کالا های تبلیغاتی پیش بروند.

وی تصریح کرد: البته پیش از آن نیز تذکرات لازم به افراد خاطی داده خواهد شد.

نوش آبادی با بیان اینکه اکنون شاهد کاهش آمار تبلیغات ماهواره ای هستیم، افزود: یکی از مسائلی که باعث کاهش تبلیغات شده این است که پیگیری ها صورت گرفته، تذکرات داده و جدیت در برخورد اعلام شده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این روند تداوم داشته باشد و با فرهنگسازی درست افرادی که به خاطر ناآگاهی مبادرت به مصاحبه یا ارسال خبر یا آگهی کرده اند، توجیه و همکاری ها قطع و یا کاهش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-04 15:25

افزودن دیدگاه جدید