کد مطلب: 

182468

فردی که از مشکلات فنی سایت‌های بزرگ درآمد کسب می‌کند

از کار افتادن فیسبوک و بسیاری از سایت های بزرگ دیگر به دلایل تکنیکی برای جمع عظیم کاربران این سایت به معنای بروز یک خلاء بزرگ در برنامه روزانه‌شان است. اما یک نفر هست که هر بار از این اتفاق خوشحال می‌شود چون از این راه کسب درآمد می‌کند: تام ساندرز.
فردی که از مشکلات فنی سایت‌های بزرگ درآمد کسب می‌کند

به گزارش سیتنا، تام ساندرز گرداننده ۲۵ وب سایت به زبان‌های مختلف است که اخبار مربوط به اشکالات تکنیکی که باعث از کار افتادن سایت‌های بزرگ اینترنتی می‌شوند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ نقص فنی سایت‌های بزرگ منبع درآمد تام ساندرز است.

بیش از صد و هشتاد سایت اینترنتی در لیست شرکت تام ساندرز که نسخه انگلیسی آن "Downdetector" نام دارد موجودند. بسیاری از ا‌پلیکیشن‌های تلفن‌های همراه مانند "واتس اپ"، "تلگرام" و "وایبر" هم در این لیست قرار دارند.

 افزایش مراجعه کاربرهای اینترنتی به این سایت آن را به محل مناسبی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل کرده ‌است. درآمد تام ساندرز هم از همین تبلیغات تامین می‌شود.

سایت "Downdetector" امروز به ۲۵ زبان مختلف، از جمله به روسی، ‌ژاپنی و بیشتر زبان‌های اروپایی، در دسترس است. هر ماه بین پنج تا شش میلیون نفر به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند تا درباره از کارافتادن سایت‌هایی که به آن مراجعه می‌کنند، اطلاع کسب کنند. ساندرز که تا امروز رقیبی در بازار نداشته به "هواشناس دنیای مجازی" شهرت یافته است.

یکی دیگر از دلایل مراجعه کاربرها به سایت یاد شده کنجکاوی آن‌ها نسبت به مشکلات فنی سایت‌های اینترنتی است. هیچ شرکت اینترنتی‌ای لیست مشکلات خود را داوطلبانه در اختیار عموم قرار نمی‌دهد. تنها راه دسترسی به این اطلاعات صرف زیاد وقت در شبکه‌های اجتماعی است. ساندرز این خلاء را شناسایی کرده است.

سه سال پیش ساندرز شغل خبرنگاری را کنار گذاشت و اولین سایت خبررسانی در عرصه مشکلات فنی سایت‌های بزرگ اینترنتی را در کشورش هلند راه انداخت.

گسترش حوزه فعالیت

ساندرز به تازگی یک سرویس جدید را به فعالیت‌های شرکت خود اضافه کرده که عبارت است از اطلاع‌رسانی مستقیم به شرکت‌های اینترنتی در صورت بروز مشکلات فنی در سایت اینترنتی آن‌ها. او هنوز در مورد میزان درآمدی که از این راه به دست می‌آورد، صحبت نکرده ‌است.

ساندرز می‌گوید که تصمیم ندارد مناطق جدید را به حوزه کاری خود بیافزاید. او در توضیح این تصمیم گفته است: «وقتی در اروپا یک سایت اینترنتی از کار می‌افتد کاربران پشت سر هم به دنبال علت آن در گوگل هستند. اما وقتی این اتفاق در آفریقا می‌افتد افراد به راحتی از کنار آن می‌گذرند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-02 17:33

افزودن دیدگاه جدید