کد مطلب: 

182467

ابداع واحد پول دیجیتالی که با راه رفتن تولید می‌شود

به تازگی یک واحد پولی دیجیتال راه اندازی شده است که با راه رفتن تولید می‌شود.
ابداع واحد پول دیجیتالی که با راه رفتن تولید می‌شود

به گزارش سرویس بین المل سیتنا به نقل از BBC، برخلاف پول های دیجیتال دیگر که رایانه ها آنها را استخراج می‌کنند، این واحد جدید به نام دلار بیت‌واکینگ (Bitwalking Dollar) تنها با حرکات انسانی ساخته می شود.

یک اپلیکیشن روی گوشی موبایل تعداد قدم های فرد هنگام راه رفتن را می شمرد و در ازای هر ده هزار قدم، یک دلار بیت‌واکینگ ($BW) - معادل یک دلار آمریکا - به کاربر می دهد.

هر کاربر می تواند از این وجه برای خرید در بازار آنلاین اپلیکیشن استفاده کند یا این که آن را با پول نقد با کاربرهای دیگر معاوضه کند.

بنیانگذاران این پروژه، نیسان باهار و فرنکی ایمبسی، برای شروع توانسته اند ده میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کنند که این سرمایه گذاری عمدتا از سوی شرکت های ژاپنی بوده است. برنامه های تشویقی برای زندگی سالم در ژاپن بسیار جدی است و احتمالا به همین دلیل شرکت های ژاپنی جذب این پروژه شده اند.

شرکت موراتا در ژاپن نیز قصد دارد دستبند هایی برای شمردن قدم ها طراحی کند و در اختیار کسانی قرار دهد که تلفن هوشمند ندارند تا همگان بتوانند از این امکان جدید استفاده کنند.

بنیانگذاران بیت واکینگ پیش از این هم در زمینه فناوری های "بدعت‌گذارانه" و خلاف جریان اصلی (Disruptive Technology) نوآوری هایی همراه با موفقیت داشته‌اند، ایده هایی که در کنار ممالک ثروتمند، برای کشورهای در حال توسعه و حتی فقیر هم سودمند بوده و کارایی داشته است.

سال گذشته طرح کامپیوتر هفت دلاری در مناطق زاغه نشین نایروبی، پایتخت کنیا، آغاز شد که هم اکنون در ۸۷ کشور راه اندازی شده و با موفقیت در حال گسترش است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-02 17:24

افزودن دیدگاه جدید