کد مطلب: 

182431
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد:

دعوت از متخصصان ایرانی خارج از کشور برای اجرای طرح‌های کلان ICT

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: آماده بکارگیری و جذب متخصصان و دانشمندان (نخبگان) برجسته ایرانی خارج از کشور در طرح‌های کلان حوزه‌ی فناوری ارتباطات و اطلاعات هستیم.
دعوت از متخصصان ایرانی خارج از کشور برای اجرای طرح‌های کلان ICT

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری، در نشستی که با حضور مهندس علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، به جذب متخصصان و دانشمندان (نخبگان) برجسته ایرانی غیرمقیم فعال در رشته‌های مرتبط با ICT تأکید کرد.

خوانساری گفت: در راستای تحقیقات هدفمند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 ضرورت دارد از دانش و توان تخصصی داخلی برای نهادینه کردن توسعه فاوا در کشور بر مبنای فناوری بومی با رویکرد خودکفایی، بهره گیری لازم انجام پذیرد. همچنین با هدایت فعالیت های پژوهشگاه به سمت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی بخش‌های فنی در حوزه ICT، لزوم جذب فارغ التحصیلان و نخبه‌های ایرانی داخل و خارج از کشور ضروری به نظر می رسد.

وی گفت: کشوری که می‌خواهد راه توسعه را سریع تر بپیماید، نیازمند حضور و بکارگیری تجربیات و توانمندیهای فرهیختگان و نخبگان علاقمند و متعصب به وطن خود است که دلسوزانه و متعهدانه برای پیشبرد اهداف کشورشان قدم بر می‌دارند.

دکتر خوانساری با تشریح موافقتنامه امضا شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، که انجام طرح "ایجاد پایگاه تخصصی جذب متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم" که مشتمل بر حمایت از انجام دوره‌های علمی و تحقیقاتی همچون پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، تعریف پروژه‌های فناوری کوتاه مدت و بلند مدت و برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی است، را بسیار با ارزش دانست و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را جهت انجام هر چه بهتر طرح مذکور خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیتهای انجام شده در این راستا، اضافه کرد: تاکنون سه قرارداد دوره پسا دکتری برای فارغ التحصیلان ایرانی با معتبرترین دانشگاه های خارج از کشور منعقد کرده ایم و 3 سخنرانی و کارگاه تخصصی با هدف تبادل دانش و ارتقاء پژوهش‌های پژوهشگاه نیز برگزار شده است. همچنین 11 مورد سخنرانی و 2 مورد پسا دکتری نیز در دست بررسی و اقدام می‌باشد.

مهندس بیرنگ نیز در نشست مذکور با اشاره به اهمیت همکاری نخبگان ایرانی غیر مقیم، تأکید کرد: با مساعدت و فراهم نمودن امکانات بیشتر، زمینه جذب این افراد در پژوهشگاه صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: این معاونت نیز در جهت پیشبرد هدف مذکور همکاری لازم را با پژوهشگاه انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-30 00:09

افزودن دیدگاه جدید