کد مطلب: 

182277

سامسونگ و تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر تلویزیون‌های UHD

زمانی که تلویزیون‌ها با تکنولوژی UHD وارد بازار شدند هنوز محتوای گسترده‌ای برای آن‌ها وجود نداشت و کمتر کسی فکر می‌کرد با عرضه این تلویزیون‌ها، محتوای نمایشی آن‌ها نیز به‌سرعت فراهم شود. شاید با توجه به اینکه بیشترین کیفیت دریافتی شبکه‌های تلویزیونی در حال حاضر FHD است، خرید یک تلویزیون UHD چندان اقتصادی و موجه نباشد؛ اما سامسونگ قبل از تولید تلویزیون‌های UHD به این مسئله توجه کرده و درنهایت به راهکاری کاربردی دست یافته است.
سامسونگ و تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر تلویزیون‌های UHD

به گزارش سیتنا، سامسونگ برای این مسئله، تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر یا UHD Up scaling به تلویزیونهای UHD را ارائه کرد. این تکنولوژی، در صورتی که سیگنال تصویر ورودی به تلویزیون از کیفیتی پایین‌تر از  UHD(برای مثال کیفیت HD یاFHD ) برخوردار باشد، کیفیت تصویر را تا حد امکان به کیفیت UHD ارتقا می‌دهد.
فرآیند ارتقا کیفیت تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ، با اعمال یک سری پردازش‌ها روی سیگنال ورودی و طی چهار مرحله صورت می‌گیرد. نخست، تصویر ورودی توسط پردازشگر دستگاه پردازش و سپس کیفیت تصویر تعیین می‌شود. در صورتی که کیفیت تصویر ورودی UHD باشد، مستقیماً تصویر به نمایش درمی‌آید؛ و اگر کیفیت تصویر ورودی، پایین‌تر از UHD باشد وارد مرحله بعدی پردازش می‌شود. در مرحله دوم، نویزهای سیگنال شناسایی و حذف می‌شوند. سپس در مرحله بعد، پردازشگر تلویزیون سامسونگ، کیفیت تک پیکسل‌های موجود در تصویر را تا حد ممکن بالا می‌برد و درنتیجه، کیفیت تصویر ورودی را به UHD ارتقا می‌دهد. در آخرین مرحله نیز، پردازشگر تلویزیون، سیگنال تصویر را که ارتقایافته‌ را آماده نمایش می‌کند. تمامی این مراحل به کمک پردازشگرهای قدرتمند موجود در تلویزیون‌های سامسونگ در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد.
به‌کارگیری این تکنولوژی در تلویزیون‌های سامسونگ حاصل تلاش بخش مهندسی شرکت سامسونگ است که موفق به طراحیCPU  چهار و هشت هسته‌ای شده‌اند. با این تکنولوژی، تلویزیون‌های UHD سامسونگ نه‌تنها به‌عنوان تلویزیون‌هایی برای آینده شناخته می‌شوند بلکه در دنیای امروز و با تکنولوژی‌های روز نیز کارآمدتر هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-22 17:04

افزودن دیدگاه جدید