کد مطلب: 

181850
پاسخ فرمانده ناجا به شایعات فضای مجازی پیرامون فیلم دوم محرم؛

فیلم حمله اراذل به 22 خانم در خاوران صحت دارد؟

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه در فضای مجازی فیلمی منتشر شده بود که دوم محرم در منطقه خاوران عده ای اراذل و اوباش به 22 خانم حمله و فرار کردند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید ، گفت: ما شاهد چنین موضوعی در ایام محرم نبودیم اما در این ایام با افرادی که مزاحمت ایجاد کردند برخورد کردیم و افرادی که مدنظر بودند نیز دستگیر شدند، اما پلیس با افرادی که آرامش مردم را به مخاطره میاندازند و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کنند با قاطعیت برخورد می کند.
فیلم حمله اراذل به 22 خانم در خاوران صحت دارد؟

به گزارش سیتنا، سردار «حسین اشتری» در حاشیه همایش روسای پلیس فتای سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این همایش، گفت: در این همایش، آخرین سیاست ها و برنامه های ناجا در فضای مجازی مطرح شد، که به زودی ابلاغ و اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر پلیس فتا در داخل و خارج از کشور تأثیر مثبتی داشته و جایگاه قابل قبولی در بین پلیس سایبری جهان دارد و بسیاری از کشورها در خواست دارند که پلیس فتای ایران تجربیات خود را در حوزه آموزش به آن ها انتقال بدهد و این روند ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا در خصوص سیاست های جدید ابلاغی این همایش بیان کرد: لزوم اشرافیت بر فضای مجازی از قبل بوده و بر آن تأکید شده است. باید در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشرافیت لازم را در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به موقع به مردم اطلاع رسانی و اگر تهدیدی هم بود با آن برخورد کنیم.

سردار اشتری در خصوص انتخابات اسفند ماه گفت: انتخابات نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است اما فضا نیز سیاسی است و از داخل و خارج عده ای در صدد بر هم زدن فضای آرام انتخابات هستند؛ پلیس فتا آمادگی کامل برای اشرافیت بر این فضا خصوصا، فضای مجازی را دارد و با افرادی که انتخابات را از مسیر خود خارج کنند، برخورد می کند، ما نیز آمادگی برقراری نظم و امنیت را بر عهده گرفته ایم تا انتخابات پیش رو با امنیت کامل برگزار شود.
 
وی از کشف بیش از 90 درصد جرایم در حوزه فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: پرونده های مختلفی در سازمان های دولتی یا غیردولتی داشته ایم که با حکم قضایی آنها را بررسی و نتیجه را اعلام کرده ایم؛ با همکاری دستگاه قضایی در صدد هستیم در صد کشفیات را بالا ببریم . ضمن اینکه ما دستورالعملی داریم که همکاران تا چه حدودی به این پرونده ها ورود پیدا کنند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه در فضای مجازی فیلمی منتشر شده بود که دوم محرم در منطقه خاوران عده ای اراذل و اوباش به 22 خانم حمله و فرار کردند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید ، گفت: ما شاهد چنین موضوعی در ایام محرم نبودیم اما در این ایام با افرادی که مزاحمت ایجاد کردند برخورد کردیم و افرادی که مدنظر بودند نیز دستگیر شدند. اما پلیس با افرادی که آرامش مردم را به مخاطره میاندازند و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کنند با قاطعیت برخورد می کند.

سردار اشتری همچنین در خصوص حاثه دزفول گفت: امسال مراسم عزاداری محرم در سراسر کشور به خوبی و با امنیت کامل برگزار شد؛ هیچ مورد ناامنی در این ایام نداشته ایم؛ در خصوص حادثه دزفول هم 5 نفر مظنون دستگیر شدند و این پرونده در حال رسیدگی است. که احتمالا اختلافات قومی و قبیله ای علت این پرونده بوده است.

وی در خصوص فیلترینگ تلگرام و نظارت پلیس بر محتوی نادرست برخی از شبکه های اجتماعی، گفت: هر موضوعی که به ما مجوز بدهند رسیدگی می کنیم، در شورای عالی فضای مجازی سیاست کلی براساس تدابیر رهبری است و دستگاه قضایی نیز موضوع فیلترینگ را مشخص می کند و ما نیز هر موضوعی که در آنجا اعلام شد، به اطلاع مردم می رسانیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-30 23:49

افزودن دیدگاه جدید