کد مطلب: 

181422

تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به «کیهان» و «رویش ملت»

روزنامه «رویش ملّت» به خاطر تیتر و محتوای صفحه اول مورخ ۹۴.۷.۱۸ درباره سردار شهید همدانی، از هیئت نظارت بر مطبوعات تذکر دریافت کرد و با تصمیم این هیئت، مقرر شد پرونده این روزنامه به دادگاه ارسال شود.
تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به «کیهان» و «رویش ملت»

به گزارش سیتنا به نقل از دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات، جلسه امروز دوشنبه ۲۰ مهر هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور اعضا بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت.
 
در جلسه امروز دوشنبه ۲۰ مهر ۹۴، تیتر و محتوای صفحه اول روزنامه رویش ملّت مورخ ۹۴.۷.۱۸ درباره سردار شهید همدانی مصداق بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات تشخیص داده شد و مقرر شد به روزنامه تذکر داده شود و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.
 
در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات، همچنین برخی عبارت‌های مندرج در مطلبی با عنوان «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» در صفحه ۱۰ روزنامه کیهان مورخ ۹۴.۷.۹ مشمول بند ۸ ماده ۶ دانسته شد و مقرر گردید به این روزنامه تذکر داده شود.
 
در بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد» از جمله مصادیق نقض کننده حدود آزادی مطبوعات عنوان شده که با عبارت «اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی» در این ماده توضیح داده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-12 15:15

افزودن دیدگاه جدید