کد مطلب: 

181097

کودکان صاحب سرزمین هوشمند می‌شوند

فناپ به دنبال راه‌اندازی بستر ارائه خدمات برای کودکان است و با اجرای پروژه Kids می‌خواهد بازار برنامک‌های کودک را برای ارائه‌دهندگان محتوا در این حوزه ایجاد کند.
کودکان صاحب سرزمین هوشمند می‌شوند

به گزارش سیتنا، مطالعه روی پروژه «کودکان» فناپ از اواخر سال 93 شروع شد. با گذشت چند ماه و از اوایل سال 94، فناپ با هدف توسعه خدمات قابل ارائه در بخش کودک، به‌طور جدی وارد این حوزه شد و اکوسیستمی را با چهار مجموعه محتوایی شامل خدمات سلامت، آموزش، سرگرمی و نظارت والدین بر کودکان ترسیم کرد.

امین اشتهاردی، ‌مدیره پروژه کودکان (Kids) فناپ می‌گوید: کودکان رده سنی سه تا 14 سال، عمده مخاطبان دریافت‌کننده خدمات این پروژه هستند. البته از سوی دیگر، کودک‌یاران شامل والدین و مربیان نیز در گروه دیگر این مخاطبان جای می‌گیرند.

«چیک‌چیک» عنوان یکی از برنامک‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان است. چیک‌چیک، اولین شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر برای حوزه کودک است. بچه‌ها می‌توانند نقاشی بکشند یا عکاسی کنند و تصاویرشان را در این شبکه به اشتراک بگذارند. برای این بخش مسابقاتی طراحی شده که کودک می‌تواند براساس دریافت بیشترین تعداد لایک، به قید قرعه برنده شود.

در مسابقه تولد چیک‌چیک نیز که به مناسبت رونمایی از این سرویس در شانزدهمین نمایشگاه تلکام دایر است، به قید قرعه روزانه 10 دستگاه تبلت به بازدیدکنندگان هدیه می‌شود.

برنامک «پنجره» نیز در حوزه نظارت والدین بر رفتارهای کودکان‌ در فضای مجازی طراحی شده است. این برنامک به والدین اجازه می‌دهد، نرم‌افزارهای مورد صلاحدید آنها در اختیار کودک قرار گیرد و دسترسی به سایر نرم‌افزارها برای وی قفل شود. پدر و مادر، از طریق این نرم‌افزار می‌توانند برای حضور کودک‌شان در فضای مجازی، محدودیت زمانی قائل شوند.

پنجره، بیشتر خاصیت محافظتی از کودکان را دارد، علاوه بر اینکه مجموعه گزارش‌هایی را نیز در اختیار والدین قرار می‌دهد تا آنها بدانند چه محتواهایی بیشتر مورد رغبت کودکان قرار گرفته است. در فاز اول، این برنامک روی گوشی والدین نصب می‌شود، اما در فاز دوم که احتمالا ظرف یک ماه آینده فعال خواهد شد،‌ امکانی داده می‌شود که والدین به تعداد فرزندان خود حساب کاربری جداگانه‌ای ایجاد کنند و از راه دور روی تبلت یا گوشی فرزندشان نظارت کنند.

«بادبادک» اما برنامکی است که در حوزه آموزش و سرگرمی فعال شده است. بادبادک در واقع یک برنامک واقعیت‌افزوده است و افراد با استفاده از آن می‌توانند محتوایی افزون بر آنچه در مجلات و کتاب‌های کودکان قرار گرفته را اعم از افزودن ویدئو، صوت، عکس و ... به صفحات مجله یا کتاب بیفزایند.

به گفته اشتهاردی، فناپ در ایام نمایشگاه تلکام با همکاری «درسا» همراه اول و نشریه «نبات» از برنامک بادبادک رونمایی کرده است. بدین‌ترتیب،‌ چنانچه برنامک بادبادک روی تلفن هوشمند نصب شده باشد، صفحات متنوع‌تری از نشریه نبات در دسترس کودک قرار می‌گیرد.

او می‌گوید: «درسا» پروژه سیم‌کارت کودک همراه اول است که فناپ   مذاکرات ابتدایی را با آنها شروع کرده و در نمایشگاه به‌طور آزمایشی، بادبادک را روی آن به اجرا درآورده است. چنانچه کودک لوگوهای درسا را اسکن کند، می‌تواند محتواهای ویدئویی مرتبط با آن را دریافت کند.

مدیر پروژه Kids فناپ با بیان اینکه نقش عمده این شرکت در تولید و جمع‌آوری محتوا خلاصه می‌شود، می‌افزاید: مجموعه‌ای از سرویس‌ها مثل چیک‌چیک، بادبادک، پنجره و دیگر خدماتی که در آینده اضافه می‌شوند، بیشتر نقش کانالی را برای میزبانی دیگر خدمات نظیر اپ‌استور یا بازار برنامک‌های کودک، بازی می‌کنند.

وب‌سایت «بارانیکا» که ویترینی از مجموعه سرویس‌های فناپ در حوزه Kids است، تمامی این برنامک‌ها را در خود جای داده است. علاوه بر آن،‌ آرشیو محتواهای ویدئویی نیز روی سایت بارانیکا قرار گرفته که کودک متناسب با سن خود می‌تواند محتواها را انتخاب و مشاهده کند. سرویس مدیریت محتوای کودک نیز در کنار مجموعه فروشگاه‌های عرضه محصولات کودک قابل دسترس است.

اشتهاردی، می‌گوید: آنچه فناپ به آن می‌اندیشد، اکوسیستمی از خدمات کودکان و نوجوانان است که به تولیدکنندگان محتوا، امکان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-27 13:09

افزودن دیدگاه جدید