کد مطلب: 

180177

اپراتور پیشگام در حوزه‌ی دیتا از نگاه وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و نیز مسوولان شستا از رایتل را کلید نجات این اپراتور از مشکلات گذشته برشمرد و گفت: برخی رایتل را پروژه‌ای شکست خورده می‌دانستند، اما در حال حاضر رایتل اپراتوری قابل اعتماد است و امیدوارم که این اپراتور بتواند نسل بسیار خوبی در حوزه‌ی خدمات اپراتوری ارائه کند.
اپراتور پیشگام در حوزه‌ی دیتا از نگاه وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی، در مراسم رونمایی از ارتقاء پروانه‌ی شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل چهارم، با تاکید بر اینکه به موازات این توسعه شبکه انتقال را هم توسعه خواهیم داد، افزود: جهت تسهیل انتقال دیتای داخل، سال گذشته در شبکه‌ی انتقال 450 هزار E1 را به 1350 هزار رساندیم و تا پایان سال جاری این تعداد به بیش از 2/5 میلیون E1 خواهد رسید.

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات شرکت زیرساخت در فراهم کردن زیرساخت‌ها، تصریح کرد: پهنای باند داخل در سال جاری به 2400 گیگابیت رسیده که تا پایان سال به 4 ترابیت افزایش می یابد.

دکتر واعظی حمایت وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و نیز مسوولان شستا از رایتل را کلید نجات این اپراتور از مشکلات گذشته برشمرد و گفت: برخی رایتل را پروژه‌ای شکست خورده می‌دانستند، اما در حال حاضر رایتل اپراتوری قابل اعتماد است و امیدوارم که این اپراتور بتواند نسل بسیار خوبی در حوزه‌ی خدمات اپراتوری ارائه کند.

واعظی خاطرنشان کرد: رایتل در یک سال اخیر در حوزه‌ی دیتا پیشگام بوده است و امیدوارم این پیشگامی را در LTE نیز بتواند در کشور ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آماده سازی این بستر زمینه ارائه خدمات بیشتر توسط اپراتورها را فراهم کرده است، اظهار داشت: رومینگ ملی برای رایتل مزیت آفرید و به امید خدا با ورود اپراتور مجازی، این اپراتور بتواند از شبکه‌ی رایتل استفاده کرده و به رایتل جهت تحقق اهداف خود کمک کند.

وزیر ارتباطات همچنین ترابرد پذیری شماره را فرصتی دانست که در آن اپراتورهایی که دارای کیفیت بهتر می باشند، مشترکان بیشتری جذب خواهند کرد.

وی تغییر نگاه جامعه به رایتل و ارتقاء جایگاه آن را در عرض دو سال گذشته مرهون تلاش مجموعه کارکنان و مدیران رایتل دانست و افزود: همت، پشتکار و دلسوزی مجموعه رایتل موجب شد این اپراتور در زمان کوتاهی بتواند در بازار رقابت موفق شود و گزارش‌های درآمدی رایتل با گذشته تفاوت بسیاری دارد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: رایتل هم اکنون در 162 شهر خدمات نسل 3 ارائه می دهد که این میزان تا پایان سال به 407 شهر می رسد.

دکتر واعظی هدف دولت را انجام کلیه امور از طریق الکترونیکی برشمرد و گفت: در دولت همراه نیازمند سرعت بیشتر هستیم که نسل 4 این امکان را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات است، افزود: زیرساخت فنی این شبکه فراهم شده است و از این به بعد دستگاههای دولتی و خصوصی باید امکانات خود را بر روی این بستر ارائه دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-31 23:55

افزودن دیدگاه جدید