کد مطلب: 

179738
واعظی در سفر به خراسان شمالی، خبر داد:

امکان تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره از سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سیستم تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره تا سال آینده خبر داد.
امکان تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره از سال آینده

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار ایسنا در خراسان شمالی، محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا سال آینده مردم می توانند بدون این که شماره تلفن همراه خود را عوض کنند، طی یک سال دوبار اپراتور مورد نظرشان را تغییر دهند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: بدون شک این امر سبب ایجاد گشایش هایی در حوزه فناوری اطلاعات می شود؛ بنابراین می توانیم در تعاملات با کشورهای دیگر به منطور انتقال فناوری و یا خط تولید آزادانه کشور مورد نظر را انتخاب کنیم.

واعظی افزود: در این صورت رقابتی شدن تکنولوژی بالا رفته و کشورهای مختلف می توانند در مناقصه ها شرکت کنند؛ در این راستا قیمت ها نیز کاهش می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه انتقال فناوری با کشورها می توان آزادانه عمل کرد، گفت: هنگام خرید از خارج کشور نیز دیگر مجبور به پرداخت همه پول به صورت یکجا نیستیم بلکه آن را می توان در فواصل زمانی مختلف پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام مذاکرات هسته ای می توان قدم های بزرگی در توسعه تکنولوژی فضایی و ماهواره ای برداشت.

واعظی در خصوص زیر ساخت های خراسان شمالی نیز اظهار کرد: با توجه به ضعف زیر ساخت های خراسان شمالی با استان های دارای قدمت، توسعه شاخص ها نیازمند زمان است.

او ادامه داد: سال گذشته 1620 میلیارد ریال به منظور نوسازی شبکه تلفن همراه و ایجاد نسل سوم، فیبر نوری و توسعه زیرساخت ها در استان هزینه شده که امسال نیز مقرر است۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در این منطقه هزینه شود.

مسئله اقتصاد با شعار حل نخواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان نیز گفت: مسئله اقتصاد با شعارو سخنرانی حل نخواهد شد بلکه این امر نیازمندبرنامه ریزی و قانون گذاری است.

واعظی ادامه داد: از همه این عوامل مهم تر کوچک کردن بدنه دولت و کاهش تصدی گری است؛ بنابراین باید براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی همه امور به مردم واگذار شود.

وی افزود: در گذشته تورم ۴۰ درصد بود اما هم اکنون این شاخص به ۱۵ درصد رسیده و طی دو تا سه ماه آینده نیز با تصویب لوایح مختلف در مجلس شورای اسلامی،آرام آرام از رکود خارج خواهیم شد و امور اواخر امسال و اوایل سال آینده رونق می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحریم ها و انجام مذاکرات هسته ای گفت: قطعا اگر هدایت و حمایت های رهبری و مقاومت مردم نبود به این نقطه در حال حاضر نمی رسیدیم.

وی با اشاره به ایجاد ایران هراسی و شیعه هراسی در جامعه جهانی علیه ایران خاطر نشان کرد: امروز همه متوجه شده اند که بدون ایران نمی توانند در مقابل تندروی ها و افراطی گری ها مقابله کنند.

واعظی با بیان اینکه هم اکنون شرایط بین المللی با گذشته فرق دارد، افزود: با توجه به تنظیم روابط با کشورهای همسایه هم اکنون ایران روابط خوبی با این کشورها دارد.

وی افزود: باید به زودی تجهیزات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در خراسان شمالی نصب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: همه تعهدات وزارت ارتباطات در سفر رهبری به خراسان شمالی انجام شده و فقط راه اندازی دیتا سنتر بوده که با خرید ساختمان مورد نظر این پروژه نیز محقق خواهد شد.

وی در حوزه اشتغال زایی نیز گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های مهم دولت است؛ بنابراین کمیته مشترکی به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این حوزه برای تولید محتوا،دولت الکترونیک و برنامه نویسی راه اندازی شده است.

به گزارش سیتنا، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دو پروژه توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها و توسعه و تکمیل زیرساخت های برق در مرکز استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-14 11:29

افزودن دیدگاه جدید