کد مطلب: 

177883
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ضروری است

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری های نرم و هویت ساز کشور تاکید کرد.
ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ضروری است

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری، در دیدار با مسوولان و کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری‌‌های نرم و هویت‌ساز، حضور این بخش در حوزه اسناد ملی و کتب را برای تجاری‌سازی و ایجاد بازار آن امری مهم دانست.

ستاری با اشاره به ضرورت اصلاح نگرش فرهنگی در راستای ترغیب جامعه به فعالیت در حوزه اقتصاد فرهنگ، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ با تجاری‌سازی اتفاق می‌افتد، بر همین اساس، تا زمانی‌که برای تجاری شدن فرهنگ فکری نکنیم، نمی‌توانیم محصولات فرهنگی تولید کنیم که برای جامعه و به‌ویژه جوانان، جذاب و مفید باشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که فرهنگ دولتی برای جامعه جذاب نخواهد بود، افزود: تا زمانی که توسعه فرهنگ توسط دولت انجام شود، محصولات فرهنگی برای جامعه جذابیتی نخواهد داشت؛ چون محصولی می‌تواند فرهنگ‌سازی کند که مخاطبان نسبت به آن ابراز تمایل کرده باشند. بنابراین باید در نظر داشت که تولید چنین محصولاتی صرفا توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود و در این میان دولت باید بسترساز حمایت کننده و نظارت کننده باشد.

ستاری با اشاره به این‌که فرهنگ با پول دولتی گسترش نخواهد یافت، افزود: طی سال‌های گذشته روی نقش تجاری‌سازی فناوری در حوزه اقتصاد فرهنگ به درستی فکر نکردیم. به همین خاطر برای گسترش فرهنگ باید به دنبال تغییر نگرش‌ها و روش‌ها باشیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این‌که، در پژوهش نیز باید همین موضوع را دنبال کنیم، پژوهش را درآمدزا خواند و ادامه داد: با ایجاد اکوسیستم فرهنگی مناسب و اصلاح نگرش‌ها، صاحبان سرمایه نیز به سرمایه‌گذاری در پژوهش رو می‌آورند.

گسترش تعامل و همکاری میان معاون علمی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در زمینه توسعه و تجاری‌سازی اسناد وکتب با استفاده‌ از سرویس‌های نوین فناوری اطلاعات اصلی‌ترین موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت‌گو قرار گرفت.

در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمله مخزن اسناد، نمایشگاه دائمی کتب نادر و خطی، آرشیو مطبوعات و کتابخانه، سیدرضا صالحی امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سلطانی فر، خسروی، عزیزی، حجت الاسلام نورالهیان و رحماندوست از معاونین کتابخانه ملی، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، سیدمجتبی هاشمی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و امیرحسین کاظمی مدیرکل حوزه ریاست، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-07 14:56

افزودن دیدگاه جدید