کد مطلب: 

177158
آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی بین 200 تا 250 دلار است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که سالانه 145 میلیون گوشی تلفن همراه وارد کشور می شود، گفت: بخش عمده قاچاق در کشور به دلیل فرار از تعرفه‌ها صورت می‌گیرد.
متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی بین 200 تا 250 دلار است

به گزارش گروه خبر سیتنا، علی آقامحمدی در هشتمین همایش ملی بهره‌وری گفت: در حال حاضر به لحاظ سیاسی، نظامی و استقرار در منطقه از چشم‌انداز جلوتریم اما متاسفانه از نرخ رشد عقب ماندیم و برای حل آن نسخه اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی دو رویکرد دانش‌بنیان و تکیه بر تولید داخلی دارد که فرق رویکرد دانش‌بنیان با فعالیت‌های غیردانش بنیان در تنوع تولید محصولات و تنوع دانش به کار رفته در آن محصول است، چرا که در اقتصاد دانشی دانایی یک محصول تلقی می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حرکت به سمت رشد اقتصادی هشت درصد گفت: نرخ رشد هشت درصدی اقتصاد در چشم‌انداز پیش‌بینی شده و رسیدن به آن یک الزام است. منتهی نرخ رشد ما در بلند‌مدت و 40 سال گذشته 4.8 درصد بوده است، اما این نرخ ناشی از سرمایه است و بهره‌وری در آن نیست در حالی که بهره‌وری اساس کار است و اگر سه درصد بهره‌وری داشته باشیم می‌توانیم به رشد بالای اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که اقتصاد ایران باید در افق چشم‌انداز به رتبه نخست منطقه آسیای جنوب غربی دست پیدا کند، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم در اقتصاد مقاومتی با تعاونی‌ها کار کنیم باید متناسب با استاندارد‌ها و پتانسیل‌های خود در اقتصاد مشارکت کنند و سازوکارها و نهادسازی‌های حوزه اقتصاد بر مبنای عدالت باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود حجم عظیمی از قاچاق کالا به کشور را ناشی از تعرفه‌ها دانست و گفت: عمده قاچاق به کشور به دلیل ورود کالا نیست، بلکه قاچاق به دلیل فرار از تعرفه صورت می‌گیرد، چون قیمت‌ها نامتعادل و نابرابر است.

آقا محمدی اضافه کرد: ترکیب کالاهای صادراتی ایران در سال 2012 نشانگر آن است که بیشترین حجم صادرات ایران را نفت و پتروشیمی به خود اختصاص می‌دهد این در حالی است که سالانه 145 میلیون گوشی تلفن همراه وارد کشور می‌شود و متوسط قیمت گوشی وارداتی بین 200 تا 250 دلار است.

وی در پایان با بیان این‌که 17 درصد نیروهای شاغل در دانشگاه‌ها در رشته‌های برق و الکترونیک و کامپیوتر هستند، گفت: کل تولید ناخالص داخلی ایران حاصل کار 24 میلیارد نفر ساعت کار در سال است که 11 میلیارد نفر ساعت در کلاس‌ها درس می‌خوانند و 4.5 میلیارد نفر ساعت در حال تحصیل هستند. با این حال دومین نرخ رشد جهانی را به لحاظ نرخ توسعه انسانی پس از سال 1380 داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-18 16:34

افزودن دیدگاه جدید